Za nasilničku vožnju do dva meseca zatvora

Zakon o bezbednosti saobraćaja predvideo je veoma visoke kazne za nasilničku vožnju. Pored 15 kaznenih poena i gubitka dozvole na devet meseci, vozačima sledi i kazna zatvora do dva meseca.

U novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, čija primena počinje 10. decembra, prvi put se kao prekršaj pominje nasilnička vožnja.

Zbog opasnosti koju takva vožnja predstavlja za ostale učesnike u saobraćaju, predviđene kazne veoma su stroge.

Pored 15 kaznenih poena i gubitka dozvole na devet meseci, za taj prekršaj sledi i kazna zatvora do dva meseca.

U obrazloženju ovakve kaznene politike navodi se da je nasilnička vožnja postupanje vozača koje je u suprotnosti sa pravilima saobraćaja, to jest, vožnja prilikom koje vozač ne pokazuje obzir prema bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju.

"Zakon predviđa još dve situacije kao nasilnička vožnja - ukoliko vozač u roku od deset minuta dva puta prođe na crveno svetlo ili pretiče kolonu vozila preko "pune linije", objasnio je Vladimir Rebić iz MUP-a Srbije.

Ukoliko je vozač prilikom nasilničke vožnje prouzrokovao saobraćajnu nezgodu, sleduje mu zatvor što će veoma teško moći da izbegne, a kazne propisane za ovaj prekršaj mogu vas ostaviti i bez dozvole.

"Nasilnička vožnja po novom zakonu kažnjavaće se sa najmanje 30 dana zatvora, a ukoliko bude izazvana saobraćajna nesreća takvim ponašanjem sledi kazna od 45 dana zatvora. Inače vozač odmah po evidentiranja saobraćajnog prekršaja isključuje se iz saobraćaja na 24 časa i dodeljuju mu se 15 do 17 kaznenih poena", rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

U zemljama Evropske unije kazne za ovakve prekršaje su rigorozne. Jednom vlasniku ferarija oduzet je automobil koji je prodat na licitaciji,  da bi se naplatile kumulativne kazne u vrednosti od nekoliko hiljda evra.

Ono što će biti praksa i u Srbiji, jeste upućivanje vozača na psihijatrsko posmatranje ukoliko ponovi prekršaj. To će se činiti posle procene sudije.

Kazna povodom nasilničke vožnje se uvećava za još dva poena, ako je u vozilu počinioca prekršaja dete mlađe od 12 godina.

Ukupno gledano, kažu u MUP-u, zbog ovakvog prekršaja i njegove kategorizacije, od milion i trista hiljada prekršaja koji se godišnje napravi u Srbiji, više od pet odsto počinilaca može biti tretirano kao nasilnici u saobraćju.

To znači da će mnogi morati da promene navike dok voze ili više neće biti u prilici da voze.

broj komentara 17 pošalji komentar
(ponedeljak, 12. okt 2009, 01:59) - anonymous [neregistrovani]

komentar

kako se nisi setio/la da napises da bi bilo pametnije da se izjednaci brzina za teretne i putnicke automobile??! Ima vise logike nego tvoj predlog.

(ponedeljak, 12. okt 2009, 01:16) - nebojsa [neregistrovani]

Nasilnicka voznja

Sleperi da se zaustave da propuste kolonu od 5 putnickih vozila!!??Po tvome vozaci kamiona nemaju obavezu da stignu na vreme...negde.Mleko,meso i ostalo u trgovini...sta bi bez njih?
Pozdrav iz Danske.

(nedelja, 11. okt 2009, 22:03) - Igor Gavran [neregistrovani]

Nasilnicka voznja

Pozdravljam, samo da se sprovodi sto kod nas nije slucaj. Danas sam putovao i ima puno nasilnika koji ugrozavaju tudje zivote bezobzirnom voznjom.

--- Ja bih kaznjavao vozace slepera koji se ne sklanjaju da prodje kolona vozila iza njih vec ljudi moraju da rizikuju preticanje. Uveo bih zakon da svako vozilo koje iza sebe ima kolonu od 5 vozila mora da stane i propusti kolonu.

(nedelja, 11. okt 2009, 20:13) - anonymous [neregistrovani]

Zloupotreba

Samo da nebude zloupotrebe zakona na bilo koji nacin od strane nadleznih.

(nedelja, 11. okt 2009, 19:41) - Miki [neregistrovani]

Pravi smer

Bravo.
Srbija ide u pravom smeru.
Napokon,i saobracaj dolazi na red.
Zrno po zrno Pogaca.

(nedelja, 11. okt 2009, 16:23) - anonymous [neregistrovani]

Motocikli

sta li cemo sa vozacima motocikala koji svaki dan divljaju po ulicama,a ima ih sve vise i vise.izvode egzibicije pod velikim brzinama po gradovima ugrozavaju ostale ucesnike u saobracaju a niko im nista ne moze.ja sam licni svedok mladica koji se tesko povredio na motoru,a njegova saputnica poginula na licu mesta.to njega nije "potreslo" nego je odmah posle oporavka nastavio da vozi motor i da se ponasa bezobzirno kao i pre.

(nedelja, 11. okt 2009, 15:54) - anonymous [neregistrovani]

Neću ni da čitam kakve su izmene zakona!, kad ih ne čita ni policija ni sudstvo!

Imate vi i sad zakone, samo nema ko da ih sprovodi. Dok god neko može telefonskim pozivom da iz MUP-a povuče prekršajnu prijavu, ili da sa policijom na ulici tvrdi pazar oko plaćanja reketa policajcu umesto plaćanja kazne državi - džaba vam zakoni. Kad pogledate kakva je situacija u saobraćaju pomislili biste da uopšte nema ozbiljnijeg zakona o saobraćaju!

Zakoni se valjda donose da bi se sprovodili - primenjivali - a ne da bi se priča o njima koristila za izgovor za njihovo ne sprovođenje.

(nedelja, 11. okt 2009, 15:49) - anonymous [neregistrovani]

u zatvor

Hvala bogu i to smo docekali da se jednom i za uvek zaustave auto siledjije.

(nedelja, 11. okt 2009, 14:59) - anonymous [neregistrovani]

Komplikovano ali dobro

Komplikovano ali dobro. Nadam se da ce funkcionisati i da se taj zakon nece zaboraviti posle pola godine

(nedelja, 11. okt 2009, 13:57) - anonymous [neregistrovani]

Bravo za zakon

Zivim i radim u inostranstvu i svakoga puta kada dolazim u Srbiju dozivljavam blagi "nervni slom"prilikom voznje.Pozdravljam zakon u potpunosti,samo se plasim zloupotreba,jer kod nas uvek postoje dva arsina.