Гимназије по новом моделу

Од наредне школске године ученици који упишу гимназије требало би да раде по новом концепту образовања. Основне новине "пакет изборних предмета" и општа матура која је замена за садашњи пријемни испит на факултетима.

Ученици који од наредне школске године упишу гимназије требало би да раде по новом концепту образовања, чије су основне новине "пакет изборних предмета" и општа матура - замена за садашњи пријемни испит на факултетима.

Према речима помоћника министра просвете Богољуба Лазаревића, тај концепт гимназијског образовања базиран је на предлогу Заједница гимназија и на новом плану за гимназије ради комисија Завода за унапређивање образовања и васпитања.

Предлог подразумева да гимназијалци у првој години немају смерове, рекао је Лазаревић у изјави Танјугу, сматрајући да ће им то време добро доћи да додатно размисле да ли им више "леже" друштвене или природне науке.

Од другог разреда увело би се благо усмеравање ка друштвеним или природним наукама, кроз одређени број часова из одређених предмета, док је највећа новина предвиђена у трећем разреду, рекао је Лазаревић.

Он је објаснио да би се у трећем разреду увели "пакети изборних предмета", конципирани тако да због већег броја часова природних односно друштвених предмета "вуку" ка одређеним факултетима.

Према његовим речима, од трећег, посебно од четвртог разреда, биће пет-шест "пакета" друштвених и природних наука, у некима ће, на пример, доминирати физика, математика, у другима биологија, хемија, физика, комбинације предмета, што све чини покушаје да се кроз систем изборних предмета ђаци усмере ка одређеним академским студијама.

Закон предвиђа да ученици који средње образовање заврше општом матуром могу да имају директну проходност на академске студије, а да они који заврше средњу стручну школу полажу стручну матуру и имају проходност на високим струковним студијама.

Међутим, и ђаци из средњих стручних школа могу имати могућност да полажу општу матуру, рекао је помоћник министра просвете, наводећи да ниједном ђаку неће бити онемогућен приступ академском образовању.

Општа матура, према предлогу, полагала би се од 2015. године и тај испит радио би се у сарадњи са факултетима.

"У пракси би то требало да значи да ће садашњи пријемни испит на факултетима бити замењен општом матуром, с тим што ће ученици који се буду опредељивали за уметничке факултете и даље полагати пријемне", рекао је Лазаревић.

Национални просветни савет ће, међутим, предложити да се рад на реформи гимназија продужи за још једну годину и да прва генерација гимназијалаца почне да учи по новим наставним плановима и програмима од 1. септембра 2012. године, уместо од следеће јесени, рекла је Танјугу председница Савета Десанка Радуновић.

Нови план за гимназије неће дати добре резултате, јер се наставни планови и програми за те школе, који се сада раде, доносе иако још нису утврђени принципи, циљеви и стандарди постугнућа, истакла је Радуновићева, наводећи да се таквим "редоследом потеза" директно крши закон.

број коментара 12 Пошаљи коментар
(уторак, 26. окт 2010, 19:10) - Veštica iz PortoBela [нерегистровани]

Jedna od najgorih reformi

Da li neko zna za iskustva iz osnovnih škola sa uvođenjem izbornih predmeta? U OŠ se bira između: Šaha, Ruka u testu, Košarke, Informatike... Deca nisu obavezna da dolaze, ocena ne ulazi u prosek...Deca u tom uzrastu, kao i starija deca UVEK idu linijom manjeg otpora, što znači da biraju predmete gde će najlekše proći i najlakše dobiti dobre ocene. Samim tim nastavnici/profesori će spuštati kriterijum jer od plate žive i hrane porodice. Ovim predlogom se direktno urušava kvalitet nastvave, MP je i ranije imalo "bisere" ali ovo je jedan od najgorih.Da ne pominjem šta će se desiti ako neku učenik bira određeni predmet u III a ne bira taj isti predmet u IV godini, kako formirati grupe itd... MP jasno kaže da neće finasirati grupe manje od 15 učenika.I za kraj još jedan primer sa terena. BratskaHrvatska je ušla u ovako nakaradnu reformu i posle godinu dana odustala. Pa vi vidite...

(субота, 23. окт 2010, 20:25) - anonymous [нерегистровани]

ko zna

ovako je kod nas u crnoj gori vec cetri godine tj. od kad sam se ja upisao u gimnaziju, lakse jeste , ali mi se cini da ce maturski ispit biti tezak. tako nisam siguran sta je bolje a sta gore

(субота, 23. окт 2010, 19:33) - goran [нерегистровани]

svašta?

zašto svašta? pa ovo je mnogo bolje nego ovaj sadašnji sistem. I svi ovi što kritikuju usmereno obrazovanje bi morali da razmisle šta je u tom usmerenom obrazovanju bilo loše? Taj sistem obrazovanja je bio jedan od retkih sistema koji su bili dobro osmišljeni i dobro su funkcionisali. Mladi ljudi su uspevali da se opredele na vreme i da se pripreme za studiranje. istovremeno, taj sistem nije ograničavao pristup visokoškolskom obrazovanju, naprotiv.

(субота, 23. окт 2010, 16:54) - Stef [нерегистровани]

!!!

Hocu ja ovoo!!! :((
Ja sam trecak opste gimnazije,a voleo bih da idem po ovom izbornom programu,jer bi mi tako bilo mnogo lepse i lakse.Blago novim gimnazijalcima. :/

(субота, 23. окт 2010, 16:51) - Nesha [нерегистровани]

Ne znam

sta je TOLIKO lose u sadasnjem sistemu pa da se bas mora menjati. Pohadjao sam gimnaziju, bez ikakvih problema zavrsavam fakultet (hemija) mada nisam bio usmeravan u srednjoj ka hemiji. Ovaj novopredlozeni sistem mi se ne svidja, bar ovo sto je napisano. Mada nije bas najjasnije, ako ovo znaci da ce ucenik sa prosekom 4.8 uvek bolje proci od onog sa 4.7, sto se tice upisa na fakultet, onda nema smisla, jer nisu sve skole, pa ni sve gimnazije, jednake. Ne znam zasto je problem organizovati prijemni, pa neka pokaze svako koliko zna i neka se na osnovu tog znanja upise na fakultet. Ideja gimnazije je siroko opste obrazovanje, a ne "usmeravanje" kako ga nazivaju. Verovatno se menja sistem da bi "isli u korak sa modernim svetom", a moderan svet ide ka zaglupljivanju dece, sto je cinjenica. Takodje, apsolutno nije tacno da je nas obrazovni sistem los. Naravno, tu ne govorim o neobucenim profesorima i starim ucionicama, vec o kvalitetu znanja koji je uceniku kroz udzbenike dostupan. Napominjem da su srednjoskolski udzbenici za gimnazije ODLICNI, DALEKO ispred "modernih zemalja" tipa Amerike, u kojoj se deca igraju dok ne odu na koledz. Sto se gimnazija tice, sistem u Srbiji meni deluje odlicno. Ogroman je broj talentovanih djaka u gimnazijama koji posle zavrsene gimanzije bez ikakvih problema ostvaruju najbolje rezultate na fakultetima. Ne dajte da vam "naucne studije" zamazu oci, vasa deca su pametna. Ne treba menjati sistem, vec obuciti profesore kako bi svako dete imalo predavaca koji zna sta radi, u to treba da se ulaze vreme i novac, ne u menjanje sustine gimnazije.

(субота, 23. окт 2010, 16:18) - anonymous [нерегистровани]

...

U Crnoj Gori je ovaj sistem i ne lici ni na sta, za izobrne predmeta nema ni udzbenika.

(субота, 23. окт 2010, 15:24) - anonymous [нерегистровани]

kakva glupost


Taman smo se oslobodili usmerenog obrazovanja i opet korak nazad. Umesto gubljenja vremena u takvim obrazovanjem bolje odmah, sa 16 godina posle, omogućiti upis na fakultet.

Jel se neko raspitao kako to funkcioniše na primer u Moskvi.


(субота, 23. окт 2010, 15:04) - anonymous [нерегистровани]

esssss

U Italiji je slicno, prijemni se na faksu uglavnom ne polaze ali gimnazija tj.Liceo traje 5 godina i polaze se matura, pa se oni tada nazivaju 'diplomati'.

(субота, 23. окт 2010, 14:34) - anonymous [нерегистровани]

stevan

Ovo je mnogo lakse nego kad sam ja pohadjao gimnaziju.A najbolje je za prijemni za fakultete,jer su olaksali kroz opstu maturu.

(субота, 23. окт 2010, 12:49) - anonymous [нерегистровани]

zamorci

Deca su vasi zamorcici!Radite jedno te isto samo prepakovano godinama!