Имагинарна едиција

Анахи Виладрих: Стихови танго песама и представљање рода (3/4)

Почетком XX века, многе танго уметнице почеле су борбу против традиционалних полних улога усмеравајући се превасходно на женску публику и успевајући да је освоје.

Чланак Анахи Виладрих представља важан допринос бољем разумевању оних друштвених простора у којима су жене у Аргентини историјски могле да пркосе конвенционалним полним стереотипима, било кроз текстове, било кроз интерпретацију танго песама. Ауторка се посебно фукусира на текстове песама који се односе на самоодређење жена, који су, упркос томе што су увек били важан део танго репертоара, остали у мањини у односу на наративе који описују женску потчињеност и издају.

Први део чланка нуди сложену анализу представе жена у текстовима мејнстрим танга (на пример, као манипулативних лепотица сумњивог морала), док се у другом делу испитује како су уметнице у стварном животу пркосиле полним стереотипима. Посебно су значајне анализе главних стратегија које су ауторкама попут Тите Мерело омогућиле да достигну привилеговане позиције танго певачица, нудећи публици песме које су истовремено и славиле и кажњавале настојања жена да буду независне.

Текст, преузет из другог броја часописа The Journal of Popular Culture, за 2006. годину, превела је с енглеског језика Мирјана Стефановић.

Уредник: Предраг Шарчевић

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије