Čitaj mi!

Novi zakon o saobraćaju od 1. januara

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i predsednica Radne grupe za brigu i čuvanje mladih vozača i učesnika u saobraćaju Zorana Mihajlović očekuje da će izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje se tiču mladih vozača, stupiti na snagu 1. januara sledeće godine.

"Radna grupa će u narednih nedelju dana pripremiti predloge za izmene zakona i tražićemo da se po hitnoj proceduri uvrste u dnevni red Skupštine. Mislim da od 1. januara 2015. godine novi zakon može stupiti na snagu", rekla je Mihajlovićeva na konferenciji za novinare u Vladi Srbije.

Ministarka je posle sastanka Radne grupe, koju čine predstavnici Agencije za bezbednost saobraćaja, Grada Beograda, Saobraćajnog fakulteta, Ministarstva prosvete, Centra mladih Srbije i saveta roditelja nekoliko beogradskih srednjih škola, izjavila da svi segmenti društva moraju učestvovati u povećanju bezbednosti mladih učesnika u saobraćaju.

"Samo tokom ove godine, 76 mladih osoba je poginulo u saobraćajnim udesima u Srbiji. Mi želimo ne da smanjimo taj broj već da zaustavimo pogibije mladih u saobraćaju. Za to će nam biti potrebna pomoć mladih, njihovih roditelja ali i medija i institucija", rekla je Mihajlovićeva, prenosi Beta.

Ona je ocenila da postojeći Zakon o bezbednosti saobraćaja "nije loš", ali da se ne primenjuje "dovoljno" i da mu nedostaje segment koji se tiče mladih vozača.

"Danas smo sa predstavnicima struke, srednjoškolaca i roditelja, koji se nalaze na izvoru problema, razgovarali o kaznama, prevenciji i edukaciji mladih učesnika u saobraćaju. Narednih dana očekujem sugestije u vezi sa temama koje smo danas pokrenuli", istakla je Mihajlovićeva.

Ona je dodala da su tokom današnjeg sastanka Radne grupe, stručnjaci predstavili nekoliko ideja o tome kakva ograničenja treba uvesti kad je reč o performansama automobila kojima upravljaju mladi vozači.

"Razgovarali smo i o promeni stava mladih prema vožnji pod dejstvom alkohola i nultoj toleranciji za pijane vozače, kao i o uvođenju ograničenja na osnovu kojih bismo postepeno dobijali iskusne vozače. Složili smo se i da su oštre kazne za vožnju pod dejstvom alkohola opravdane", naglasila je Mihajlovićeva.

Prema njenim rečima, mora se više raditi na edukaciji mladih o bezbednosti u saobraćaju.

"Nije dovoljno da se samo jedan dan u školi posveti toj temi. O bezbednosti u saobraćaju mora se razgovarati kroz sve nastavne predmete", rekla je ministarka.

Odgovarajući na pitanje ko će biti formalni predlagač izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja, Mihajlovićeva je obelodanila da će to verovatno biti MUP, ali da je bitnije da zakonske odredbe pokriju segment koji se odnosi na mlade vozače i učesnike u saobraćaju.

"Nema nesuglasica između ministarstva na čijem sam čelu i MUP-a u vezi sa ovim zakonom. Cilj svakog ministra je isti, da se sačuvaju životi mladih. Ne mešam se u tuđu jurisdikciju jer sam na čelu Vladinog tela za koordinaciju bezbednosti u drumskom saobraćaju", rekla je Mihajlovićeva.

Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Božović izjavio je da je jedna od tema današnjeg sastanka bila i ideja da se vozačima mlađim od 21 godine, zabrani upravljanje automobilima koji "imaju mnogo konjskih snaga i malo mase".

"Takva ograničenja bi se odnosila samo na putničke automobile i ne bi važila za vozače kombija. Razmišljamo o takvim ograničenjima jer su vozači stari do 20 godina – najugroženiji u saobraćaju", rekao je Božović.

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da su vlasti Grada Beograda spremne da razmotre sve mere iz svoje nadležnosti kako bi se stvorilo bezbednije okruženje za mlade u saobraćaju.

"Spremni smo da razmotrimo zabranu točenja alkohola mladima u ugostiteljskim objektima posle određenog vremena. Već imamo plan da eliminišemo sve crne tačke ispred beogradskih škola, a razmišljamo i o tome da preživeli iz saobraćajnih udesa prenose svoja iskustva učenicima beogradskih škola, da im objasne kako su im ti udesi promenili život", rekao je Vesić.

broj komentara 45 pošalji komentar
(četvrtak, 26. feb 2015, 22:09) - šiki [neregistrovani]

o zakonu

Sve je to lepo,a šta ako neko položio pre nekoliko godina,nikada nije imao auto,sada kupio jak auto?Kako može da dokaže da je sposoban za taj auto? Ja sam nekada ludovao sa Fićom,pre 40 godina.Sve je to mladost,ludost,ali samo sprovođenje zakona,bez gledanja kroz prste bilo kome može da da rezultate.Korupciju i privilegije,kukavičluk policije da se sukobi sa pojedincima,,tatinim sinovima",Vlada pokušava da prikrije nekakvim zakoinima,a ne priznaje gde je problem već svaljuje na mlade ljude.Sve se prepisuje iz drugih zemalja,a kako je to reršeno u Americi?Boljom kontrolom saobraćaja,postavljanje kamera,sudstvo da radi po zakonu,samostalno,doći će rezultati!!Stavljati što više kamera,da se vide,ali stavljati među njih i lažne,dalo bi mnogo veću bezbednost.Ovo mi sve liči da neko samo hoće da pokaže šta se sve može izglasati preko noći i da pokaže kako se" brinu "o nama.Moji sinovi su prerasli te kritične godine,ovo kažem zato što smatram da se ne sagledava problem kako treba.

(nedelja, 04. jan 2015, 23:00) - anonymous [neregistrovani]

Interesuje me

Kad stupa novi zakon? Toliko se pricalo o njemu a sad nista.

(četvrtak, 01. jan 2015, 15:13) - anonymous [neregistrovani]

Pitanje a gde dobiti odgovor?

Za koga vazi i da li predlagac misli ispravno. To sto se navodi je kaznjavanje pravih sofera, treba li roditelji da kupuju dodatno vozilo za normalno dete-vozaca, hoce li vlada primeniti vec postojeci Zakon za tatine sinove, da saobracaj^ci ne okrecu glavu od silnih i bahatih huligana mocnika vec primeniti Zakon a ne kaznjavati nevine? Zna li predlagac da objasni svoju nameru a ne da ponavlja jedno te isto? Itd.

(sreda, 31. dec 2014, 13:09) - anonymous [neregistrovani]

nije mi jasno

Da li ce izmene zakona vaziti i za vozace koji su mladji od 21godine, a pritom imaju "pravu" vozacku dozvolu vise od godinu dana?

(ponedeljak, 29. dec 2014, 08:50) - Динић [neregistrovani]

Будући возач, који полаже 20. јануара.

Као и већина људи, мислим да ће овај закон оштетити младе савесне возаче, који ће на жалост морати ово да поштују, док ће бахати и даље по своме. Ово питање су покренули након две веће несреће у којима возачи аутомобила нису имали дозволу и обојица су остали живи, такоже млади који сада возе, су полагали по старим правилима у ауто школи и добијали дозволе после тидесетак дана, 90% деце која сада излазе из ауто школа и која би ускоро требала да изађу из ње, саобраћај сматра веома озбиљно, и они још нису почели активно да возе, тако да не може видети ефекат новог начина обучавања возача.
Постојећи закон је сасвим довољан за одговорне младе возаче, док ће неодговорни, заувек остати неодговорни и незрели, Тако да, ако се уведе нови закон, биће казна за већину младих озбиљних возача, бити велика казна...

(sreda, 10. dec 2014, 15:17) - Molim za odgovor [neregistrovani]

mareuskovic

Da li ce ovo pravilo da vazi i za osobe koje su polozili pre nove godine?

(utorak, 09. dec 2014, 11:40) - SrdjanKotarac97@gmail.com [neregistrovani]

Molim za odgovor

Da li ovaj novi zakon hvata i one vozace koji imaju probnu dozvolu a jos nisu napunili 18 god? Ili se on samo odnosi na one koji ce polagati posle stupanja na snagu novog zakona?

(ponedeljak, 08. dec 2014, 14:50) - heliofarm [neregistrovani]

zakon

Kakvo menjanje zakona? Sta ce to da promeni...pa ne gine onaj zato sto ima 18 god ili jos veca glupost zato sto mu je jak auto nego zato sto vozi pod dejstvom alkohola.neka policija pijanom vozacu oduzme dozvolu na nekoliko godina i kaznu koju nece moci da isplati za narednih 5 godina pa neka opet sedne pijan da vozi....kao da covek u 40 godina pijan ne moze da pogine ili ubije nekoga autom

(nedelja, 07. dec 2014, 08:10) - saleksic99@gmail.com [neregistrovani]

Pozz

Svaka cast na Vasem stavu.
Aleksic, Nis

(nedelja, 07. dec 2014, 08:01) - saleksic99@gmail.com [neregistrovani]

Moj licni stav

Postovani, ja sam rodjen 1958. godine, polozio sam vozacki ispit decembra 1977. godine, na "tockovima" sam aktivno od 1983. godine ali mi smo tada isli u skolu koja je podrazumevala teprijsku obuku, predavanja o prvoj pomoci na putu, obuku na trenazerima pa smo tek onda izlazili sa automobilom skole na ulicu tj. u saobracaj, moje skromno misljenje je da je zarad sticanja prihoda svaka auto skola (s duznim postovanjem po nekoj) izdavala vozacke dozvole nakon 30 - tak dana (od pocetka pa do kraja celog postupka). Na zalost svi ti mladi ljudi u sadasnjim uslovima dobijaju (ili porodicno imaju) automobile velike snage a vozacko iskustvo nikakvo i efekti takve situacije, na zalost, vidjaju se u vestima.
Pa tu nisu, u krajnjoj liniji kriva ta nesrecna deca nego drzavni sistem i naravno njihovi roditelji.
Aleksic, Nis