Руски кредит за обнову железнице

Осам стотина милиона долара руског кредита биће утрошено на пројекте модернизације и електрификације пруге Београд-Панчево, на рехабилитацију преко 110 километара Коридора 10, као и за набавку дизел мотора, рекао за РТС генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић.

Идуће недеље у Москви биће прецизирани услови руског кредита од 800 милиона долара. Тај кредит је најављен пре више од годину дана, а за сада се зна да ће бити искоришћен за српску железницу. 

Генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић рекао је да Србији не треба кредит да пере вагоне или за грејање возова, већ су кредит, државне гаранције и субвенције неопходне да би железница добила замах да се прилагоди неким стандардима Европе 

"Ових 800 милиона кредита из Русије потрошиће се на пројекте модернизације и електрификације пруге Београд-Панчево, јер је то прстен који мора да се затвори, везано за Београд, затим на рехабилитацију Коридора 10 у дужини од преко 110 километара", рекао је Симоновић гостујући у Дневнику РТС-а.

Рахабилитација се састоји од две фазе, прва ће се радити у овој години  на преко 60 километара, а друга фаза следеће године на преко 40 километара, јер су то уска грла где возови иду 30 километара на сат, прецизирао је Симоновић.

Према његовим речима, у плану је и набавка дизел мотора од 100 милиона долара. Ти возови треба да замене шинобусе на делу пруге где нема електрификације.

Одговарајући на питање када ће бити испуњен задатак министра Мркоњића да возови возе 160 километара на сат, Симоновић је рекао да ће се у овој години направити битан помак везан за брзину возова. 

"Али главни циљ ове наше политике може да се оствари за пет до седам година. Тада ће Коридор 10 бити прилагођен стандардима Европе, као и неки други колосеци попут пруге Београд-Бар", рекао је Симоновић.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(субота, 05. јан 2013, 23:30) - anonymous [нерегистровани]

sasav

Ko se jos seca onoga: "voz krece sedamdeset-trece" (to je bila reklama za prugu Beograd-Bar, inace delimicno zavrsene 1976)

(субота, 05. јан 2013, 22:01) - zeleznicar [нерегистровани]

prioritet

razumem sve zelznicare koj ice reci prioritet je ovo ili ono,ali bih podsetio da teretni saobracaj koji dolazi iz EU najvecim delom ulazi na kelebiji.a od kelebije do N.Sada vozovi idu brzinom od 40 km/h u proseku.Ne podcenjujuci ni BGD ni N Sad,ni Nis,ni Dimitrovgrad,ni Presevo,ni Sid,ali nek vam oni sami potvrde,koliko vozova ,,obrade,,tokom godine.a kad bi se sredio taj deo pruge,...
dzaba vam nov motor u autu,ako je karoserija trula,u fazi raspadanja..
nek ne zamere mi kolege,ali je vreme da se ucini nesto da se sredi stanje na pruzi gde je zaista urgentno

(субота, 05. јан 2013, 15:27) - Жаровит [нерегистровани]

Обнова пруга

Два пројекта се издвајају, и то:
- Ваљево-Лозница -Р. Српска
- Чачак-Г.Милановац- Топола(Аранђеловац)- Младеновац!

* -обнова пруге Краљево-Сталаћ, са еликтрификацијом.

(субота, 05. јан 2013, 11:20) - Vlada [нерегистровани]

pruga

Kad će početi izgradnja pruge Valjevo-Loznica koja je počela da se gradi pre 20 godina.