недеља, 06. нов 2011, 07:30 -> 12:32
"Пегаз" полетео
Беспилотна летелица "пегаз 011", коју је развио Војно-технички институт у Београду, први лет је имала прошлог месеца. У Институту очекују да ће летелица због ниже цене успети да се пробије на међународно тржиште.
Војно-технички институт у Београду обележава 63 године постојања. За то време развили су више од хиљаду 300 средстава наоружања и војне опреме.
Веома су значајни авион "ласта" за основну обуку пилота, посебно интересантан иностраним купцима, самоходна хаубица "нора" и противоклопни ракетни систем "бумбар".
Међу новијима је беспилотна летелица "пегаз 011", која је први лет имала прошлог месеца. "Пегаз" је у категорији летелица које се производе и у развијенијим државама, па се уз нижу цену очекује и излазак на међународно тржиште.
"Може остати у ваздуху до 12 сати и може имати домет до 100 километара. Значи, с места одакле полеће оде 100 километара, заврши мисију, сними неки терен, у реалном времену шаље слику и врати се на место полетања", објашњава пуковник Зоран Рајић, директор Војно-техничког института.
Осим у војне сврхе "пегаз" може да се користи за надгледање саобраћајница, подручја захваћених елементарним непогодама, за надзор над граничним прелазима, али и у полицијским акцијама.
Осим пројеката за потребе Војске Србије, у Институту раде и за друге потребе домаћег тржишта, али и за иностране купце, и да воде рачуна да пројектују наоружање и опрему које може да произведе домаћа индустрија.
"На тај начин, на бази комерцијалних уговора, остварујемо приходе које користимо за школовање наших младих стручњака у свету и земљи и користимо за улагање у пројекте и опрему", каже Зоран Рајић.
Истраживачи чине 80 одсто кадрова у Институту. "За разлику од већине мојих колега, имао сам ту срећу и задовољство да се запослим у Институту, да могу да се бавим својом струком, да се стручно усавршавам и да напредујем", каже Горан Оцокољић, начелник Одељења аеротунела.
У Институту се тренутно ради на 35 различитих пројеката и 17 истраживачких задатака.
pegaz
He kako vam nista ne valja. Ova letilica moze da ostane u vazduhu 12 sati a komunikacioni odasiljac joj je 100 km dometa koji moze da se promeni i da joj se domet uveca. Ne zaboravite da ta letelica ne leti sama vec da neko sa njom upravlja. Moze da poleti sa livade a pomenuti Predator ne moze. Pegaz za sada ima i mogucnost da ponese 40 kg tereta pa neka vam malo proradi masta. Meni je ovo savrsena i jeftina verzija nase krstarece rakete koja zbog male brzine moze da leti na metar iznad vode, u kanjonjima, medju soliterima. Da li znate koliko je samo verzije Orla i Super galeba bilo i danas imaju u institutu planove za dalje unapredjenje ovih letilica zato budimo ponosni na nesto sto jeste dostignuce.
verujem
verujem institutu posto sam sa njima imao saradnju 20-ak godina, sad vise nisam tamo ali mi za ribolov treba jedna takva letelica, kupujem, naravno da moje podatke mozete pronaci, a ocekujem da mi se javite.
Boooze
Svi vi koji smatrate da je ovo zesci krs, morate da imate u vidu da se od necega mora poci, modeli ce se usavrsavati i postajati bolji, mi sigurno nismo napravili rivala Predatoru ali realno, on nam i ne treba. Bitno je da se radi i da te pare koje Vojska daje ostanu u Srbiji, nego da idu u Francusku ili tako nesto. A bice boljih modela, u to sam uveren.
Pegaz
Ovu igracku mozete "skinuti" obicnim pistoljem.
pegaz
bravo, u ovim vremenima imamo ljude za to samo nemamao "menadžere" da pokrenu ostalu privredu.
bespilotna letelica
bravo, za naše stručnjake, da je ovakvih u biznisu nebi nam plate bele u privredi 20ooo din.
res non verba
Nije revolucionarno ali bitno je da proizvod bude kvalitetan i da se ima kome prodati.
Od izvoza zavisi svaka ekonomija.
Ima nade
Svetla tačka srpske ekonomije,sve čestitke timu.
коментари