Стваралаштво Фридриха Вита

У првој емисији циклуса посвећеног 250. годишњици рођења немачког композитора Фридриха Вита, слушаћете његове и композиције Е. Т. А. Хофмана

Рођен 8. новембра 1770. године, у Нидерштетену надомак Виртемберга, Фридрих Вит је од 1789. до 1796. године био виолончелиста у оркестру кнеза Етинген-Валерштајна и имао је могућности да путује широм Европе. Задобивши пажњу принца-бискупа од Вирцбурга својим остварењима у жанру ораторијума, Вит је највећи део своје каријере провео у овом немачком граду - од 1802. до 1824. године, радећи као дворски и оперски капелмајстор.

Централно место у опусу Фридриха Вита заузима симфонија: написао је најмање двадсет три симфонијска остварења, од којих је девет објавио у престижној издавачкој кући Андре у Офенбаху, у периоду од 1803. до 1818. године. Слушаћете две Витове сифмоније и то: Девету симфонију у де-молу и Турску симфонију број 6 у а-молу, из 1810. године.

Витово симфонијско стваралаштво није остало непримећено од стране тадашње музичке критике. Водећи музички писац и критичар почетка 19. века, Ернст Теодор Амадеус Хофман, аутор је приказа двеју Витових симфонија, који је објављен у чувеним лајпцишким музичким новинама Allgemeine musikalische Zeitung. У једној од својих првих музичких критика, Хофман је изнео позитиван суд о Витовом опусу, примећујући да му је у жанру симфоније узор Јозеф Хајдн, те закључио да у рукама композитора попут Вита симфонија постаје престижни музички жанр, својеврсни пандан опери у сфери инструменталне музике. Сам Хофман пре свега је био активан у сфери опере, где је понудио својеврсну синтезу Глуковог наслеђа и француске револуционарне опере комик, проширујући улогу оркестра.

Аутор Срђан Атанасовски
Уредница Сања Куњадић

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије