Čitaj mi!

Dualno obrazovanje šansa za zaposlenje

Privrednici smatraju da je neophodna reforma srednjeg stručnog obrazovanja i ističu da ima mnogo teorije, a malo prakse, pa đaci kada završe školovanje, ne mogu odmah da se uključe u posao, kaže direktorka Centra za edukaciju Privredne komore Srbije Mirjana Kovačević. Dodaje da se radi na uvođenju kooperativnog obrazovanja ali da to nije lak proces i da je potrebno da se on sistemski uredi.

Direktorka Centra za edukaciju Privredne komore Srbije Mirjana Kovačević rekla je gostujući u Dnevniku RTS-a da se radi na uvođenju dualnog obrazovanja i da je na inicijativu Ministarstva privrede i Privredne komore Srbije formirana Radna grupa za razvoj modela zanatskog obrazovanja.

"Trenutno smo u fazi izrade studije izvodljivosti u čemu nam pomaže nemačka BIZ studija koja treba da ukaže na troškove koje ovo dulano obrazovanje donosi", kaže Kovačevićeva.

Ističe da model dualnog ili kooperativnog obrazovanja kakav postoji u razvijenijim zemljama ne može jednostavno da se preslika na Srbiju.

"Model kakav postoji u Nemačkoj, Švajcarskoj i drugim zemljama ne možemo da preslikamo. Namera nam je da od septembra sa privrednicama razmotrimo sve nalaze i da sagledamo koje uslove Srbija ispunjava i koji su dalji koraci", objašnjava direktorka Centra za edukaciju Privredne komore Srbije Mirjana Kovačević.

Kaže da su privrednici pokazali želju i interes da se uključe u ovaj proces.

"Privrednici se slažu da je neophodna reforma srednjeg stručnog obrazovanja. Ističu da ima mnogo teorije i da đaci kada završe školovanje, ne mogu odmah da se uključe u posao jer im nedostaje praksa", objašnjava Kovačevićeva.

Dodaje da je taj proces potrebno sistemski urediti.

"Uprkos želji da se dualno obrazovanje uvede što pre, trebaće ipak malo više vremena i to možda neće biti sledeće godine. Postoje za sada neke škole koje primenjuju elemente dualnog obrazovanja i sve zainteresovane strane na tom projektu mogu da uče", ističe Mirjana Kovačević.

Kaže da u ravijenim zemljama 80 odsto učenika uči po modelu dualnog obarazovanja.

"Mi proučavamo sve sisteme i modele u drugim zemljama, a iskustvo ovih zemalja pokazuje da 80 odsto đaka uči po ovom modelu, a skoro 80 odsto učenika i ostaje da radi u preduzećima gde su obavili nastavu", dodaje Kovačevićeva.

broj komentara 3 pošalji komentar
(sreda, 17. jun 2015, 11:02) - Туризмолог [neregistrovani]

Реформа школства

Годинама школујемо кадрове које немамо где да запослимо, те их дајемо онима који имају такве потребе. "Привредници се слажу да је неопходна реформа средњег стручног образовања. Пуно теорије и мало праксе" Да ли су наши привредници спремни да на праксу приме неког "форензичара за привредне токове новца" или "ликвидатора ненаплативих кредита" 

(utorak, 16. jun 2015, 12:49) - anonymous [neregistrovani]

Pa zaista ...

Mozda ova vrsta obrazovanja i nije losa, ali bas nervira kad se o tome prica u zemlji gde nije potrebna nikakva radna snaga. Visak lekara, inzenjera, matematicara....cega sve ne, a glavna tema ovako nesto !!??

(utorak, 16. jun 2015, 12:32) - ☺ [neregistrovani]

"Work integrated learning" je OK

Praksa je naravno veoma poželjna ali se treba paziti prevelikog ulaganja i očekivanja od prakse jer danas sve praktično veoma brzo postaje prevaziđeno tako da praksu trebaju nuditi oni koji misle zaposliti praktikante u zadnjoј godini školovanja.