Читај ми!

На шта треба обратити пажњу при куповини авио-карте, која су права путника

Група од око 80 лекара из Србије је током викенда, због кашњења лета из Лисабона за Франкфурт, остала да чека на франкфуртском аеродрому 24 часа. Око 200 туриста остало је заробљено на аеродрому у Риму, након што им је три пута одлаган лет, а на крају и отказан. Иако су коначно стигли у Београд, та путовања неће брзо заборавити. То је тек почетак, тврде познаваоци прилика у авио-саобраћају.

Путницима је био отказан лет из Франкфурта за Београд. На аеродрому су провели више од једног дана. Тамо су јели, пресвлачили се, неки су чак и спавали. Међу њима и др Радомир Аничић, који се са групом својих колега лекара враћао са конгреса.

"Није било довољно запослених на аеродрому и у Луфтханзи, и једноставно нисмо имали са ким да комуницирамо да видимо шта се дешава. Били смо физички 24 сата на аеродрому и све време смо били у неизвесности шта ће бити", каже Аничић.

Према закону, када се лет откаже, путници имају право да им се новац врати и то морају писмено да затраже од авио-компаније. Имају право и на заменски лет. Посебно право је накнада штете, која се одређује према одредишту и дужини лета.

Јован Ристић из Удружење потрошача "Ефектива" објашњава да ако је лет до 1.500 километара имају право на 250 евра. Ако је лет између 1.500 и 3.000 километара могу да добију 400 евра. Уколико је дужи од 3.500 километара, накнада је 600 евра.

"Има ту још неких ситних правила, али ово су основна", додаје Ристић.

Адвокат Небојша Перовић наглашава да ако је из последице отказивања лета настала још већа последица за путника, као на пример да је неко уговарао посао, да је требало да потпише уговор или је остао без неке добити, свако има право на накнаду те штете, али та штета се мора доказати.

Према регулативи Европске комисије која штити права путника, када се откаже лет, прва обавеза авио-компаније је да им што пре обезбеди заменски лет, кажу стручњаци.

Према правилу, и када вас ставе на тај заменски лет, чак и када ту закасните на дестинацију више од три сата и тада вам следује новчана компензација од 250 евра па више, у зависности од дужине руте, лаже Петар Војиновић, уредник портала Танго сикс.

Уколико авио-компанија одбије да испуни обавезе, путник може да се обрати суду. Иако су такви случајеви ретки, пракса је показала да прођу месеци до пресуде. Ако лет касни више од два сата, путници имају право на храну, пиће, смештај и телефонски позив.

"Ја сам мало и разговарао са људима који тамо раде по продавницама и другим објектима, јер сам имао слободног времана, они ми кажу да су током короне били велики отпусти и да нема довољно радника, а имају проблем да нађу нове раднике", наглашава др Радомир Аничић.

Због недостатка радника на лондонском аеродрому пре месец дана више од 30 хиљада људи чекало је због отказаних летова. У Паризу је отказано 100 летова пре две недеље, док је пре неколико дана, због штрајка радника, аеродром у Белгији обуставио летове.

У недељу су отказани и летови "Ер Србије" из Лондона за Београд. Стручњаци процењују да ће се летови отказивати и наредних месеци, а летња сезона тек почиње.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво