Читај ми!

Недостаје нам 35.000 возача – ни плата од 3.500 евра није довољна, странци се добро показали

Огласи пуни понуда, али возача и даље недовољно. Недостаје нам готово 35.000 људи за воланом аутобуса и камиона, а чак ни плата од 3.500 евра није довољна да се јаве за посао. Због тога је Србија приморана да увози радну снагу, а директор пословног удружења Друмског саобраћаја Србијатранспорт Београд поручује да су они наша будућност.

Горан Алексић, саобраћајни инжењер и генерални директор пословног удружења Друмског саобраћаја Србијатранспорт Београд, каже за РТС да су подаци о мањку од 20.000 возача који се најчешће спомиње из 2019. године, а да је од тада ситуација додатно погоршана.

"Од тада је значајно смањен прилив нових возача, тако да је ван средњих школа дошло, кроз стручну професионалну компетенцију, негде око нових хиљаду возача, а требало је око 15.000, 16.000“, рекао је Алексић.

Тај мањак возача се надокнађује радницима који долазе, рецимо , из Индије.

“Превозници виде да је једини начин да се то превазиђе довођење радне снаге са стране, тако да смо и ми на нашем сајту препоручили одређене респектабилне агенције које би могле да доведу раднике како би одржали делатност друмског транспорта“, навео је Алексић.

Возачи који долазе из иностранства могу да раде само у унутрашњем транспорту. Алексић је задовољан њима и истиче да су они наша будућност.

“Тешко да ћемо ми из домаћих ресурса њих заменити. Значи, њихова обука у наредном периоду је један од важних сегмената“, рекао је Алексић.

Тридесет одсто лиценцираних возача старије од 55 година

Објашњава да имамо 170.000 лиценцираних возача, а од њих више од 50.000 старије од 55 година, а око 15.000 је млађих од 30 година.

“Тек у наредном периоду се припрема још већи јаз и проблем недостатка једног важног ресурса за обављање делатности транспорта“, рекао је Алексић.

Мањак возача због демографске ситуације и повећане тражње

Један од разлога за мали број нових возача је демографска ситуација у Србији, услед чека је и мање оних који се школују за то занимање, a, с друге стране, дошло је до већег обима раста привреде и већих захтева за превозом.

"Од 2015. године до данас у међународном превозу је порасло за преко 56 одсто домаћих декларација које су и извозно-увозне, а када је транзит у питању, порасло је за преко 86 одсто“, указао је Алексић.

Цело гостовање Горана Алексића може погледати у видеу на почетку текста

понедељак, 17. јун 2024.
27° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије