Kultura na medijskom tržištu

Skrajnuta i poželjna

Kada se vest iz kulture nađe na naslovnoj strani, poseta stranicama kulture na internet izdanju poraste u proseku dva do tri puta. Ovo se pokazalo kao pravilo u domaćoj štampi. Problem je što je vest iz kulture na naslovnoj strani „čudo koje se retko sreće". Da zlo bude veće, većina dnevnih novina gotovo da i nema „kulturne strane". Umesto njih pojavile su se „zabava", „šou biz", „lajf stil"...

S druge strane mediji su nezamenljivi u promociji kulture, kulturnih stilova i vrednosti. Sama kultura predstavlja proces kreiranja i prenošenja misaonih obrazaca, postupaka i ponašanja, a ovi u suštini oblikuju, integrišu i održavaju određenu grupu ili zajednicu. Autoritet kulture zbog toga poseduje moć da harmonizuje društvo i stvara ambijent za njegov skladan i uspešan razvoj.

Uprkos svemu tome, kultura i kulturni sadržaji u našim medijima nemaju dobar status. Uglavnom su na margini, sa slabim izgledima da se trend promeni. Zašto je to tako, koja je prava mera kulture i kakva je medijska i kulturna politika poželjna za Rečeno i prećutano govore Dragan Nikodijević, dekan Fakulteta za kulturu i medije i Marija Đorđević, urednik Kulturnog dodatka Politike.

Urednik i voditelj emisije je Radovan Pantović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво