среда, 15. јул 2020, 12:05
Kultura na medijskom tržištu
Skrajnuta i poželjna
Kada se vest iz kulture nađe na naslovnoj strani, poseta stranicama kulture na internet izdanju poraste u proseku dva do tri puta. Ovo se pokazalo kao pravilo u domaćoj štampi. Problem je što je vest iz kulture na naslovnoj strani „čudo koje se retko sreće". Da zlo bude veće, većina dnevnih novina gotovo da i nema „kulturne strane". Umesto njih pojavile su se „zabava", „šou biz", „lajf stil"...
S druge strane mediji su nezamenljivi u promociji kulture, kulturnih stilova i vrednosti. Sama kultura predstavlja proces kreiranja i prenošenja misaonih obrazaca, postupaka i ponašanja, a ovi u suštini oblikuju, integrišu i održavaju određenu grupu ili zajednicu. Autoritet kulture zbog toga poseduje moć da harmonizuje društvo i stvara ambijent za njegov skladan i uspešan razvoj.
Uprkos svemu tome, kultura i kulturni sadržaji u našim medijima nemaju dobar status. Uglavnom su na margini, sa slabim izgledima da se trend promeni. Zašto je to tako, koja je prava mera kulture i kakva je medijska i kulturna politika poželjna za Rečeno i prećutano govore Dragan Nikodijević, dekan Fakulteta za kulturu i medije i Marija Đorđević, urednik Kulturnog dodatka Politike.
Urednik i voditelj emisije je Radovan Pantović.
Autor:
Група аутора
Емитује се сваког дана од понедељка до четвртка, од 12:00. [ детаљније ]
Коментари