Johan Georg Likl i kamerna muzika

U trećoj emisiji ciklusa kojim obeležavamo 250 godina od rođenja austrijskog kompozitora Johana Georga Likla slušaćete duvačke kvintete ovog autora i Antonjina Rejhe.

Među kompozitorima Liklove generacije u žanru duvačkog kvinteta najznačajnije mesto zauzima Antonjin Rejha. Rodom iz Češke i tek godinu dana mlađi od Likla, Rejha je prvu fazu svoje karijere takođe ostvario u Beču, ali je sredinom prve decenije 19. veka, usled ratova Austrijskog carstva i Napoleonove Francuske, izabrao Pariz kao svoj novi dom. Duvačkom kvintetu se sistematično posvetio u zrelom stvaralačkom periodu, počev od 1811. godine, sa ambicijom da ovom žanru otvori perspektivu sličnu onoj koju je imao gudački kvartet. Rejha u svojim kvintetima istražuje složena i raznovrsna rešenja na planu fakture i tembra, te iako njegovi kvinteti podrazumevaju visok tehnički nivo i virtuozitet instrumentalista, oni retko nastupaju u okviru solističkih pasaža.

Koncertantni kvintet u Ef-duru Johana Georga Likla, pisan za kvintet duvačkih instrumenata, jedno je od njegovih ambicioznijih kamernih ostvarenja. U petostavačnom ciklusu izdvajaju se igrački stavovi – menuet i polka – na mestu drugog i četvrtog stava, kao i meditativni Adagio koji zauzima centralno mesto u ciklusu. Koncertantni zvuk Liklovog kvinteta jasno ga izdvaja od duvačkih kvinteta Rejhe i većine njegovih savremenika: reč je o delu prozračne fakture koja je tkana kroz solističke nastupe pojedinih duvačkih instrumenata, uz srazmerno retke nastupe tutija.

Autor Srđan Atanasovski
Urednica Sanja Kunjadić



Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се