Како нас све „затрпавају“ нежељеним порукама и како се одбранити
Рекламе за потенцију, наследства далеких рођака из иностранства, добитак на лутрији... Све су то нежељене поруке или „спемови“ које грађани добијају свакодневно, набраја Јован Шикања, администратор за безбедност компаније „Лимундо“.
Учествујући на панел-дискусији „Спемовање лудом радовање“ у Музеју науке и технике, поводом Европског месеца сајбер безбедности, Шикања каже и да „спем“, осим нежељених порука, представља снажан покретач у разним врстама сајбер напада.
Додаје да најчешће можемо добити нежељене поруке кроз разне рекламе, али можемо тако добити и вирусе, а може нам се десити и да нас преваре и „опељеше“.
Шикања је рекао да врло често добијамо „спем“ поруке, које су на енглеском језику, и додаје да нам то говори да нешто није у реду, али, нажалост, постоје и они који се упецају на такве „спемове“.
„Статистика каже да је Гугл 40 пута ефикаснији од Фејсбука и Твитера заједно, тако да не треба да нас чуди што је мејл најефикаснији метод за преваре грађана“, наводи суоснивач компаније „Мејнстрим“ Бошко Радивојевић, додајући да више од 90 одсто нежељених порука које буду испоручене на мејл отвориће око 20 одсто корисника и на њих ће одговорити негде око три одсто, што је, како је навео Радивојевић, огромна бројка.
Закон о инспекцијском надзору регулише проблеме незаконског „спемовања“, рекао је ИТ правник из компаније „Птичек“ Жарко Птичек, наводећи да „спем“ можемо добити и у поштанском сандучету, као и путем текстуалне поруке.
„Ознака 'нетражена' управо дефинише да ли је нешто 'спем' или не“, рекао је Птичек и додао да закон дефинише да мора да постоји сагласност примаоца такве поруке са пошиљаоцем.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар