среда, 17.11.2010, 07:28 -> 11:16
štampajКина прави џамбо-џет
Представљенa макета будућег кинеског путничког авиона са 156 седишта, који би требало да буде конкуренција "Боингу" и "Ербасу".
У покушају да ухвати корак са америчком и европском конкуренцијом, "Боингом" и "Ербасом", Кина је најавила производњу сопственог путничког авиона за комерцијалне летове "Ц919" са 156 седишта, пише Лос Анђелес Тајмс.
Макета авиона, чија би производња требало да почне 2016. године, представљена је на Осмој међународној кинеској изложби авијације и ваздухопловства.
После конструкције најбржег суперкомпјутера, за 50 одсто бржег од америчког ривала, и тренда слабљења конкурентности америчке привреде, Пекинг је охрабрен и спреман да уложи милијарде долара, како би претекао конкуренцију.
Оно што посебно забрињава Вашингтон јесте спремност америчких компанија да помогну Кини у својим намерама.
"Не знамо шта је алтернатива, немамо избора, или да будемо део пројекта, или да останемо по страни", каже представник познате америчке фирме за менаџмент и консалтинг.
Хиљаде посетилаца дошлo je да би виделo борбени авион "Ј-10" Народноослободилачке армије Кине и гледало маневре гломазног путничког авиона "ербас А-380", по магловитом и облачном небу.
Велико интересовање посетилаца сајма владало је за нови кинески путнички авион, пред чијом репликом су стрпљиво стајали, како би ушли и видели његову унутрашњост, пише Лос Анђелес Тајмс.
Аналитичари сматрају да кинески путнички авиони неће, наредних неколико деценија, угрозити конкуренцију - "Боинг" и "Ербас".
"Ми смо рођени у конкуренцији пре 40 година и сада смо најбољи, једноставно, навикли смо на то", каже директор "Ербаса" за Кину Лоренс Барон.
На сајму, који траје до 21. новембра, изложени су симулатори лета, авионски мотори различитих произвођача и разна опрема за путничке и војне авионе.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 7
Пошаљи коментар