Новине у контроли горива, корак ка европском квалитету

Од данас су на снази још две уредбе о контроли порекла и квалитета деривата нафте и биогорива. То значи да инспектори могу контролисати и гориво у резервоарима возила. Тим допунама прописа Србија заокружује надзор промета нафте и деривата према захтевима Европске уније.

Према новим прописима, инспектори могу контролисати и гориво у резервоарима возила – тачније камиона, аутобуса и пољопривредних машина. Циљ је да се гориву зна порекло, да возачи добију квалитетно гориво а истовремено држава сузбије црно нафтно тржиште.

Инспектори су до сада контролисали порекло нафте и деривата од увоза, складишта, баржи, прераду у рафинеријама, пумпе.

Сада имају и додатни посао: да контролишу резервоаре свих привредника који се баве транспортом, као и тракторе и механизацију пољопривредних газдинстава.

"Они у резервоарима својих камиона морају имати маркиран дериват, све остало је супротно од прописа", каже Славиша Петковић из Републичке тржишне инспекције.

Објашњава да инспекција сада има могућност да, у сарадњи са саобраћајном полицијом, организује контролу у којој ће моћи да на улици заустави возило и изврши контролу.

"То можемо и самостално, код привредних субјеката можемо контролисати присутност маркера. Уколико је она нижа од дозвољене, то је кажњиво", рекао је Петковић гостујући у Дневнику РТС-а.

Објашњава да су измене у контроли порекла и квалитета обухватиле све мањкавости које су уочене током контроле 2016. године.

Предвиђене казне су за правна лица до два милиона динара, а за предузетнике и пољопривредна газдинства 500.000 динара, рекао је Петковић.

Додаје да већ има пријава и да се сада креће у појачану контролу.

Осим контроле резервоара, новина има и у лабораторијској инспекцији.

"Сада је рок четири дана од момента када се узме узорак до добијања анализе, што ће омогућити да брже реагујемо", каже Петковић.

Истиче да се на одређеном броју пумпи често мењају власници, што указује на нерегуларне радње. Сада ће власници, у року од 15 дана, бити у обавези да доставе све податке о продајним објектима, као и о томе које се гориво продаје.

"Све је у циљу да возимо, користимо квалитетан дериват и да постоји лојална конкуренција", рекао је Петковић.

Шверц горива је прошле године интензивиран, посебно у пограничним областима према БиХ и Македонији, јер је у тим земљама гориво јефтиније.

Обележавање горива такозваним маркирањем сада је комплетно: са новим уредбама о допунама Уредбе о обележавању (маркирању) деривата нафте, и о изменама и допунама Уредбе о мониторингу квалитета деривата.

Тим допунама прописа Србија потпуно заокружује надзор промета нафте и деривата на нашем тржишту а према захтевима Европске уније.

У протекле три године, колико се гориво маркира, рачуна се да је око 30 посто дизела који је сада у промету из сиве зоне ушло у регуларне токове.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 19. мај 2025.
13° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом