"Камов" први пут у гашењу пожара, градско језгро велики изазов

Хеликоптери су имали кључну улогу у гашењу пожара у Кинеском тржном центру. Три хеликоптера МУП-а извела су 37 налета изнад Новог Београда и бацила чак 71 тону воде. Ово је први пут да се хеликоптер користио за гашење пожара у градским условима. Први пут употребљен је и "камов 32", хеликоптер намењен баш за то.

Поново пожар у Кинеском тржном центру на Новом Београду. У гашењу су први пут учестовала и три нова ватрогасна хеликоптера.

Командант Хеликоптерске јединице МУП-а Ненад Недић говорио је за РТС о томе како је текла акција гашња пожара:

Око 8.20, министар унутрашњих послова нас је позвао и упитао да ли постоји могућност да хеликоптер дејствује из ваздуха, с обзиром на то да се ради о урбаној средини и свим изазовима који се подразумевају приликом извођења таквих операција изнад таквог локалитета. Наравно, прво су послати мањи хеликоптери, Бел-212 и ербас Х-145. После сагледавања ситуације, донета је одлука да се подигне и "камов".

По чему се он издваја у поређењу са осталим хеликоптерима у ескадрили?

Пре свега, његова основна разлика у односу на друге хеликоптере је његова расположива носивост. Данас смо имали прилике да је наш "кам" гасио пожар са подвесним танком који је капацитета четири тоне, што превазилази наше досадашње капацитете с обзиром на то да Бел-212 носи 1.200 килограма, суперпума између 3,5 и 4 тоне и мали ербас 600 до 700 килограма.

Колико је компликовано гасити пожар у граду због ваше безбедности, али и због безбедности грађана и градске инфраструктуре?

Пожар је био на објекту и на локалитету који се налази између високог напонског далековода с једне стране, и стамбеног дела зграда с друге стране, где сте морали да процените одлуку у зависности и од интензитета дима који се развија сагоревањем супстанци материја које су биле присутне.

Свака посада је морала да води рачуна о препрекама и, оно што је јако битно, морали смо да избегавамо улазак у облак дима, зато што то представља реалну опасност која може проузроковати престанак рада мотора.

Колико ниско сте смели да се спустите да будете прецизни, а опет да буде безбедно за све?

Процењена висина на коју су се хеликоптери спуштали је од 15 до 30 метара. Морали смо да водимо рачуна да услед струјница до главног ротора не поспешимо пожар или не дај боже да проузрокујемо неко оштећење зграде која је већ сагорела па да имамо оштећења на другим објектима или на лицима која се ту налазе, пре свега мислим на ватрогасце који су били присутни око самог објекта.

понедељак, 17. јун 2024.
27° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије