Ризик на путевима све већи

Саобраћајне несреће све чешће, а страдалих има скоро свакодневно. Нови закон о безбедности саобраћаја дао резултате само у првој години примене, јер, објашњавају надлежни, прописи немају подршку оних на које се односе.

Од почетка јуна у саобраћајним несрећама у Србији погинуло је више од 20 људи. Најчешћи узроци несрећа током летњих дана су брзина, алкохол, умор и путеви, упозоравају надлежни.

Гостујући у Дневнику РТС-а, директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић каже да је наш систем сабраћаја проблематичан, као и наши возачи и пешаци, а путеви су небезбедни.

Када се у таквим условима појача саобраћај, онда настаје већи број проблема, објашњава Окановић.

Наводи да су узроци несрећа који преовладавају током лета "брзина, алкохол, умор и путеви, као и кациге код мотоциклиста".

Окановић напомиње да саобраћајне несреће нису случајност, већ да имају своје узроке и да се њихов број може смањити. Међутим, додаје, држава не предузима довољне мере да се то и учини.

"Држава током школовања младих људи треба да им усади одговарајућа знања и ставове о саобраћају, да се несреће касније не би дешавале, истиче Окановић.

Што се тиче старијих учесника у саобраћају, Окановић сматра да се едукацијом може утицати и на њих, поготово посредством медија.

Тек после едукације, полиција може да примени ригорозне казне, каже Дамир Окановић, и напомиње да ако би полиција кренула само са контролом и појачаном репресијом без образовања људи, јавност би то дочекала веома лоше.

Казне делују само краткорочно

Казне у саобраћају имају интензиван, али веома краткорочан ефекат, истиче Окановић и наводи да то најбоље показује нови Закон о безбедности саобраћаја.

У првој години његове примене тог закона дошло је до драстичног смањења саобраћајних незгода, али је већ следеће године дошло до драстичног повећања, наводи Окановић.

Објашњава да је стање такво, јер закон нема довољну подршку оних на које се односи, што је неопходно да би прописи имали пожељан ефекат.

На путевима се гине и због недовољне контроле путне сигнализације, на пример због недостатка неког саобраћајног знака, упозорава Окановић.

Према званичним подацима Агенције за безбедност саобраћаја, прошле године нико није погинуо због небезбедних путева, тако да изгледа да Србија има најбезбедније путеве Европи, наводи Дамир Окановић.

Објашњава да су подаци такви јер се не предузимају санкције према неодговорним путарима, тако да је 2011. године покренуто само три кривична поступка због несавесног надзора над јавним саобраћајем.

Истиче да значајну улогу има јавно тужилаштво, које мора да реагује на одговарајући начин.

"Не можемо увек рећи да је у питању неприлагођена брзина, јер возач није дужан да прилагођава брзину свему и свачему", закључује Окановић.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 01. јун 2024.
24° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије