Привредна историја Србије: Железница Београд Ниш

У јавном говору кнежевине Србије реч гвоздени пут и жељезница први је 1833. употребио Димитрије Тирол, Србин из Темишвара и члан Друштва српске словесности. Међутим, настојања да се изгради железница трајаће скоро пола века. Непосредно пред Берлински конгрес 1878. посебним уговором са Аустроугарском Србија је прихватила обавезу да за три године изгради пругу од Београда до Ниша.

Код данашњег моста Газела, кнез Милан је сребрним будаком јула 1881. године означио почетак изградње пруге Београд– Ниш, до тада највећег грађевинског и технолошког подухвата. Према пројекту Драгутина Милутиновића у августу 1884. отворена је београдска железничка станица.

23. августа 1884. године у 8.30 из Београда су за Ниш кренула два воза, а министар саобраћаја Јеврем Гудовић је свечано отворио пругу. Мада су карте биле скупе, прве године пругом Београд–Ниш путовало је око 15.000 путника.

Следећих двадесет година, углавном ручно, изграђено је скоро 1.000 километара нових пруга. То је у потпуности изменило лице тадашње Србије.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво