Од пигмента до концепта: Темпера и уље, 7-9

Сликарских техника има безброј, од прстију до четкица, густих пигмената и прозрачних воденастих наноса. На све те начине настају предивне слике.

Сликање техником темпере старо је колико и сликарсво. Средњовековно штафелајно сликарство скоро се у целини одликује звучношћу боја и површинским сјајем захваљујући управо специфичним методама рада у темпери. Слике Ђота, Ботичелија и многих других, карактерише изузетна свежина, скоро несхватљива у контексту временске дистанце. Пошто је темпера сува техника без сјаја, сликари су још од давнина, по завршетку рада, слике премазивали танким слојем уља.

Као потреба за превазилажењем ограничења које има темпера, у 15. веку настала је нова сликарска техника којој је нове импулсе дао, пре свега Јан ван Ајк а Антонело да Месина је овај начин сликања пренео у Италију у којој се она спорије развијала него у северној Европи.

Уредник и сценариста: Владана Рашић Драгојевић

Редитељ: Милан Кундаковић

Реприза, 07. јун у  02:00 и 09:05

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом