Читај ми!

Грамофонија – Сцене лудила из опера Доницетија, Белинија и Томаа

Репродукујемо снимке сцена лудила из опера „Пуританци” Винћенца Белинија, „Лучија од Ламермура” и „Ана Болен” Гаетана Доницетија и „Хамлет” Амброза Томаа. Изводе сопран Беверли Силс и чланови оркестра Лондонске филхармоније, Лондонског симфонијског оркестра и Краљевске филхармоније. Емитујемо записе са винила који је објавила продукцијска кућа Еј-Би-Си 1974. године.

Поред логоа чувене велике компаније, на плочама Беверли Силс из овог периода који се поклапа са врхунцем њене каријере, често се може сусрести и натпис Аудио-трезор, са посебним графичким решењем. Како се наводи у часопису Билборд из 1970. године, „компанија Еј-Би-Си рекордс ће објављивати комплетно нов снимљени материјал преко свог новооснованог лејбла Аудио-трезор”. Међутим, плоче са овом етикетом су готово искључиво садржале снимке које је забележила Беверли Силс, од којих већина заиста јесу били нови, али је било и реиздања снимака других компанија, нарочито И-Ем-Аја. Силс је у то време била велика америчка телевизијска звезда и водитељка популарних емисија, те се може претпоставити да је компанија Еј-Би-Си желела да искористи њену популарност како би решила своје финансијске проблеме. Наиме, већ почетком деценије у овом некадашњем гиганту су почела отпуштања радника и смањења обима посла, који се манифестовао и тиме да су уништавани мастери старих издања како би се ослободио простор. Руководство је настојало да одржи производњу јефтинијим популарним издањима у свим сферама музике, објављујући дела великана. У том смислу се може разумети што издањима аудио-трезора доминира једно звучно име, а значајно је поменути да поред винила ову етикету носи и неколико издања на магнетофонским тракама и ејт-трек кертриџима, сви са снимцима Беверли Силс. Како се каријера ове оперске диве ближила тријумфалном крају 1980. године, тако се, парадоксално, смањивало и пословање продукцијске куће која је објављивала њене снимке, резултирајући гашењем издавачког огранка и продајом остатка компаније нешто пре званичног повлачења Силс са оперске сцене.

Први проблеми са поменутим уништавањем старих мастер трака Еј-Би-Сија појавили су се непосредно након гашења компаније, будући да су реиздања из њиховог каталога била знатно лошијег квалитета од оригинала. Самим тим, веома мали број снимака је поново објављиван, у односу на обим Еј-Би-Сијевог каталога. То је случај и са бројним снимцима Беверли Силс, међу којима на срећу нису и записи са ове плоче, настали у Лондону. Прво дигитално ремастеровано издање снимака које слушате је објављено 1985. године за компанију Ејнџел, а како је након аквизиције Еј-Би-Сија део класичног каталога припао Дојче грамофону, ова немачка компанија је објавила на компакт-диску неколико комплетних снимака дела чији се одломци налазе на овом издању.

Аутор Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи