Drugi vek – Zoran Simjanović, 1. i 2. deo

Kompozitor Zoran Simjanović spada u antologiju jugoslovenskog i srpskog filma. Ne samo zato što je napisao muziku za 63 igrana filma i 60 pesama koje su izvedene u tim filmovima već pre svega zato što se ti filmovi pamte i prepoznaju i po njegovim notama. Teme iz „Petrijinog venca", "Mirisa poljskog cveća", filma - serije „Grlom u jagode", „Balkan ekspresa" ili „Tito i ja" , „Bureta baruta" i „Maratonci trče počasni krug" jesu ona muzika koja jednako dobro živi i kao deo filmske celine ali i van nje. Zato je sasvim logično što je Simjanović 2012. godine na Palićkom festivalu dobio nagradu „Aleksandar Lifka" za doprinos evropskom filmu kao i godišnju nagradu Udruženja filmskih umetnika Srbije.

Bogatoj Simjanovićevoj filmskoj biografiji posvećene su dve emisije Drugi vek. U prvoj epizodi, osnivač grupa „Elipse" i „Siluete" govori o svojim muzičkim počecima, ulasku u filmsku umetnost , a posebno o saradnji sa praškim studentima Goranom Markovićem, Srđanom Karanovićem i Goranom Paskaljevićem . Da je uradio samo ono što je učinio u periodu od „Specijalnog vaspitanja" pa do „Sjećaš li se Doli Bel ?" i „Maratonci trče počasni krug" to jest od 1976. do 1982. godine bilo bi dovoljno za svaku istoriju i antologiju filma. Zato je taj deo emisije je i posebno svedočanstvo o tome kako su se nekada stvarali filmovi koji vremenom sve bolje izgledaju i sve jače odjekuju.
U drugoj epizodi čućemo Simjanovićeve rekacije na činjenicu da njegova filmska muzika ima tretman narodne umotvorine, to jest da mnogi i ne znaju da teme iz "Petrijinog venca" ili "Mirisa poljskog cveća" nisu narodna muzika već autorsko delo.

Čućemo i kako je nastala muzika za te filmove, a Simjanović će objasniti zašto ne dozvoljava da se njegove antologijske filmske note koriste u reklamama, špicama i džinglovima.

Iako je naš najveći kompozitor filmske muzike, Simjanović je redak gost u filmovima mladih autora. On će prokomentarisati ovu konstataciju i odgovoriti na pitanje zašto se mladi kompozitori više ne posvete pisanju filmske muzike. Čućemo i zašto je, poput Srđana Karanovića, i Simjanović odlučio da prestane da se bavi filmom.

 Urednik i autor emisije je Nebojša Popović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво