Други век – Горан Марковић, 1. и 2. Део

Горан Марковић је једна од најкомплекснијих појава наше кинематографије. Дете великих глумаца Оливере и Радета Марковића, ученик Елмара Клоса и Милана Кундере, у кинематографију је ушао истовремено као редитељ у ТВ серији "Држи воду док мајстори оду" и као тумач главне улоге у дебитантском играном филму Лордана Зафрановића"Недјеља".

У првом делу емисије Други век посвећеној Горану Марковићу, чућемо зашто тај аутор није хтео да постане глумац и зашто је и поред глумачког искуства, ипак, постао редитељ. Описујући трауме које је имао на почетку редитељске каријере, Горан Марковић ће дефинисати професију филмског редитеља. Такође, објасниће зашто је субверзивност једна од његових главних ауторских одлика и какав треба да буде однос филма и стварности коју живимо.

У другом делу емисије Горан Марковић најпре објашњава тренутак у коме је стекао сигурност у себе, а затим и зашто је после заиста фуриозног темпа од 1976. до 1989. године, у коме је режирао седам различитих и веома успелих филмова, почео све ређе да режира, па је у наредних двадесет година режирао свега четири играна филма.

Ггоран Марковић ће одговорити и на питање да ли је филмска режија нека врста аутотерапије, а говориће, о томе како су родитељи гледали на његов филмски живот, о колекцији филмова које није снимио и зашто их није снимио, а посебно о сценама које је исекао из Посебног третмана и које је још понекад сања.

Уредник и аутор је Небојша Поповић

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво