Novo tumačenje boja i raspoloženja

Nova studija kanadskih naučnika pravi drugačiju vezu između boja koje ga okružuju i čovekovog raspoloženja, osećanja i postupaka, koje izazivaju u njemu. Tako se crvena boja povezuje sa koncetracijom a plava sa kreativnoću.

Grupa naučnika sa univerziteta u Britanskoj Kolumbiji u Kanadi koja se bavila istraživanjem uticaja boja na čovekov svakodnevni život došla je do novih otkrića vezanih za određene boje.

Oni tvrde da plava boja, ranije dovođena u vezu sa osećajem mira, ustvari podstiče maštu i kreativnost.

Eksperimentišući, naučnici su postavili plave predmete i nameštaj u jednu kuću i konstatovali da je ta boja uticala na povećanje kreativnosti i prihvatanje rizika kod njenih žitelja.

Istražujući uticaj crvene boje, utvrdili su da ona podstiče koncentraciju i olakšava usvajanje informacija.

Oni kažu da bi crvena boja mogla biti primenjena na vrlo koristan način na nalepnicama sa upozorenjem o štetnosti duvana na kutijama cigareta, u dizajnu kancelarija i učionica ili na primer na panoima sa raznim obaveštenjima ili upozorenjima.

Studija čiji su rezultati objavljeni u američkom naučnom časopisu "Sajens" pokazala je kakav su uticaj izvršile crvena i plava boja na grupu volontera podvrgnutih raznim mentalnim vežbama kao što su rešavanje anagrama, pamćenje spiskova reči i osmišljavanje igračaka za decu.

Posle brojnih eksperimenata, naučnici su pokazali da je crvena boja, često povezivana sa opasnošću, upozorenjima i greškama, učesnike eksperimenata činila budnijim i pažljivijim na rizike.

Nasuprot tome, plava boja povezivana sa otvorenošću, mirom i spokojstvom, podsticala ih je na veće rizikovanje.

U eksperimentima je učestvovalo 160 volontera koji su rešavali probleme sedeći naspram plave, crvene ili neutralne pozadine.

Doktor Rui Džu koji je rukovodio istraživanjima je rekao da su igračke koje su osmislili oni koji su radili naspram crvene pozadine bile mnogo praktičnije i prilagođenije deci od onih nastalih u "plavim uslovima", ali da su zato bile manje originalne.

broj komentara 0 pošalji komentar