Uspeh će nositi više bodova od male mature

Pomoćnica ministra prosvete Zorana Lužanin najavila je da će se od ove godine više vrednovati uspeh u osnovnoj školi od poena na maloj maturi.

Zorana Lužanin je, gostujući u Jutarnjem programu Radio-televizije Srbije, najavila da će uspeh iz škole će od ove godine nositi 70 bodova, dok će se mala matura vrednovati sa 30 bodova.

Lužanin je pojasnila da je to najbolje jer se u računanju proseka koristi više od 40 zaključenih ocena, pa tako jedna petica praktično nosi 1,6 poena.

Ove godine je, kaže Lužanin, najbolje urađen novouvedeni kombinovani test, dok je najgore urađen test iz matematike, gde je prosek bodova bio 10.

"Pokazana je jaka korelacija između ocena i broja poena. Onaj ko je imao peticu iz matematike imao je preko 16 poena na maloj maturi", ukazala je Lužanin.

Pomoćnica ministra prosvete je istakla da je vreme da se neke knjige zamene jer su starije od 20 godina.

Naglasila je i da je neophodno da se ograniči broj udžbeničkih jedinica, odnosno da se ograniči broj knjiga po predmetu, ali i najavila uvođenje novih softvera za učenje.

broj komentara 6 pošalji komentar
(utorak, 08. sep 2015, 08:09) - Mateja Miloradović [neregistrovani]

Припремни матурски

U svim osnovnim školama u Srbiji (koje traju 8 godina) imaš nekoliko pripremnih maturskih ispita koji pokažu koliko si spreman za maturu. ^_^

(četvrtak, 11. sep 2014, 12:14) - anonymous [neregistrovani]

Дете вам говори

Осми сам разред и јако сам нервозан због мале матуре, иначе сам потенцијални Вуковац и могу са правом да кажем да је моја школа препуна петичара, који су то искључиво због притиска родитеља на наставнике. Није у реду.

(četvrtak, 11. sep 2014, 11:57) - anonymous [neregistrovani]

Промашај

Сматрам да на пријемном треба бодовати само знање а не успех из школе. Зна се да поједине школе имају различите критеријуме у оцењивању а овакав начин бодовања довешће до још већег штанцовања вуковаца јер ће школе на тај начин задржати децу да не оду у другу, "лакшу" школу. Заиста квалитетан ученик на пријемном ће показати знање. Овако....

(četvrtak, 11. sep 2014, 11:41) - anonymous [neregistrovani]

Циљ основне школе

Веће вредновање успеха у школи никако неће ту помоћи. Сви знамо како се у Србији деле и поклањаји оцене. У основним школама нарочито је јак утицај родитеља који стално долазе у школу и веома утичу на оцењивање. Сама мала матура је потпун промашај. Ако неко очекује да деца након завршене основне школе имају некакво знање грдно се вара. Циљ основне школе јесте да се описмене и језички и математички, да развију интуицију , као и васпитни значај (који се често запоставља). Требало би да постоји некакав тест на крају слично пријемном какви су раније постојали који ће напрвити тај пресек и показати ко је у стању да спреми испит, а ко није, а не ко има некакво сензационално знање јер њега нема у осоновној школи! Основна школа је битна у педагошком смислу, али у научном у њој се не стичу права знања, само се врши описмењавање и спремање за даље школовање, и зато је веома важна. Тек у средњој школи деца почињу да уче како да уче што стиче кулминацију у завршним разредима 3. и 4. Нажалост у Србији чак ни студенти нису способни за критичко мишљење а камоли гимназијалци или тек основци, и то један од наших основних проблема!

(četvrtak, 11. sep 2014, 11:12) - anonymous [neregistrovani]

rezultat

Biće još više vukovaca

(četvrtak, 11. sep 2014, 10:36) - Бетмен [neregistrovani]

Наопако

Нема сумње да треба вредновати константност у учењу, али уколико је образовни систем добар, то ће само по себи да доведе до бољег успеха на пријемном (и на такмичењима). Како то често није случај (иако тврде супротно), то значи да је систем лош и овиме се то покрива. Такође, зашто би неко ко се у осмом разреду дозвао памети и сада има и веће знање и боље навике био дискриминсан? На пријемном треба да се вреднује само пријемни, а успех са 0. Овиме се награђују сви који су добре оцене добијали на лепе очи, а немају појма. Лоше оцене могу да буду узроковане и стањем у породици и многим другим разлозима. Битно је знање у тренутку уписа, односно знање које ученик (до)носи са собом.