Kako da turizam prezimi koronavirus

Ovih meseci nikome nije lako i svako misli da je njegova muka najveća. Ipak, na globalnom nivou, zbog pandemije najveću štetu trpe saobraćaj, turizam i ugostiteljstvo.

Prvu tranšu državne pomoći dobili su stalno zaposleni vodiči u agencijama, i oni koji su se registrovali kao privatni preduzetnici.

"Oni koji rade na ugovor o privremenim i povremenim poslovima ovog puta nisu dobili pomoć i sad je akcenat na tome da i oni dobiju pomoć jer se svi nadamo da će pandemija u jednom trenutku proći i važno je da se sačuvamo kao seme za sledeću sezonu, da možemo bože zdravlja da krenemo da radimo", kaže predsednica Udruženja turističkih vodiča Srbije .

Turističkim agencijama od marta na račun nije legao ni jedan jedini dinar. U nadi da će pandemija brzo proći, svi su uzeli prvu pomoć države sa željom da sačuvaju radna mesta.

"Veliku bi obavezu preuzeli na sebe ukoliko bismo se ponovo opredelili za pomoć, pogotovu što je manja nego što je bila a obaveze za penziono i socijalno i sva davanja državi teku i dalje, znači tonemo dublje ako se za to opredelimo. Videćemo, još uvek kalkulišemo", objašnjava Vladimir Vlaho iz agencije "Sabra travel".

Damjan Borisavljević iz agencije "Baci pet" kaže da se nada da će se turizam prepoznati kao poseban i odvojiti kao sektorska pomoć u odnosu na ostalu privredu.

"Ukoliko se turističke agencije ugase drugi će preuzeti naše tržište i nastaviće da rade i onda će biti jako teško ponovo se vratiti", ističe Borisavljević.

Uz zahvalnost državi što pomaže privredu i svesni da budžet Srbije nije neograničen, agenti kažu da bi njima značilo da dobiju šest bruto plata za zaposlene, da ne plaćaju akontaciju poreza na dobit jer je jasno da dobiti neće biti, i da im se smanje cene zakupa poslovnih prostorija tamo gde je vlasnik prostora država, odnosno lokalna samouprava.

"Potrebno je pomoći one sektore koji će imati kapacitet i žilavost da opstanu i nakon podrške, da ne dođemo u situaciju da ta podrška ne da nikakav rezultat" kaže turizmolog, stručnjak za donacije i sponzorstva Darko Đurić.

Optimistične prognoze kažu da će se svetsko turističko tržište stabilizovati na proleće sledeće godine. A onda kreće sve ispočetka, borba za svakog pojedinačnog turistu.