Коридор 10 – како је савладана Грделичка клисура

Дужина јужног крака Коридора 10 је 74 километра, све деонице осим кроз Грделичку клисуру су отворене за саобраћај. Најзахтевнији за изградњу је управо тај део ауто-пута који се гради шест година, а до краја недеље ће, према најавама, бити отворен. Градњу је пратило доста проблема, једна од највећих је урушавање брда.

Грделичка клисура спаја лесковачку и врањску котлину, Јабланички и Пчињски округ. Кроз њу протиче Јужна Морава чији слив је подручје у Србији са најизраженијом ерозијом. Зато је изградња ауто-пута у том делу земље често означавана као сложена, тешка, захтевна.

"Велики изазов са техничке и грађевинске струке. Боримо се са природом, неке ствари не могу да се предвиде", рекао је извођач радова Данијел Маљеновић 2018. године.

Радови су почели октобра 2013. године, деоница од 26,3 километра подељена је на шест делова. Више страних и домаћих грађевинских компанија учествовало је у изградњи и опремању.

"Буквално за два минута пролази се оно што је најтеже, оно што највише кошта. То морамо да завршимо, морамо да урадимо, немамо простора да не завршимо, тако ће бити", истакао је 2016. године Дмитар Ђуровић, тадашњи директор "Коридора Србије".

Пре пет и по година почела је изградња најдужег путног тунела у земљи, Манајле код Владичиног Хана. Има две цеви, 13 оперативних система, у опремање је уложено 13 милиона евра.

"У склопу целокупне опреме која ће бити задужена за безбедност путника у тунелима, налазе се и рампе које ће реаговати да, на пример, у случају пожара у тунелу, аутоматски се спусте и онемогуће другим возилима да уђу у тунел", објаснио је Александар Сенић, директор Сектора за изградњу "Коридора Србије". 

"Свако возило које иде малом брзином представља потенцијални ризик за безбедност саобраћаја. У случају да се појави такав инцидент, преко одговарајуће светлосне сигнализације обавестиће се возач да треба да убрза и помоћу одговарајућег разгласа обавестиће се да мора да убрза", навео је Марко Милошевић из Оперативног центра "Коридора Србије".

Заштитни знак деонице, један од најатрактивнијих грађевинских објеката је мост Врла код Владичиног Хана. Најдужи и највиши на јужном краку Коридора 10, привлачио је пажњу и док се градио. Када се возите, немате утисак да сте на стубовима и до 62 метра висине.

Комплетна деоница ауто-пута кроз Грделичку клисуру завршена је. Ту су две петље, два савремено опремљена тунела, 33 моста, вијадукт, галерије, заштитни бедеми. У наредних неколико месеци, радиће се санација пет косина и клизишта.

Радови неће утицати на безбедност саобраћаја, кажу у предузећу "Коридори Србије". Радиће се на око 150 метара од трасе, у брду, изнад ауто-пута.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво