Спор због уговора са "Фијатом"

Скривање уговора са "Фијатом" је врхунац бахатости Владе, каже председница Савета за борбу против корупције Верица Бараћ, поводом затамњених делова уговора потписаног са "Фијатом", који је Министарство економије доставило Савету. Небојша Ћирић одговара да су у уговору затамњени анекси који су пословна тајна.

Председница Савета за борбу против корупције Верица Бараћ каже да је скривање уговора са италијанским "Фијатом" врхунац бахатости и цинизма Владе Србије.

Наиме, Савету је јуче достављен уговор који је Министарство економије склопило с "Фијатом" о заједничком улагању у Крагујевцу, у којем су неки делови прекривени црном бојом.

Верица Бараћ оцењује да је "потпуно затамњени уговор Владе и Фијата, који је Савет добио од Министарства економије, ругање грађанима Србије, за чији интерес је Савет покушао да сазна детаље тог документа", преноси Бета.

"Недопустиво је да пословна тајна буде оно што плаћају сви грађани Србије, јер је уговором са италијанском фабриком аутомобила држава Србија преузела обавезе које се исплаћују из буџета", истиче Бараћева.

Председница Савета за борбу против корупције сматра да "драстична цензура уговора" показује да власт, односно државне институције, могу све податке да сакрију од јавности и избегну било какву контролу јавности.

"И до сада се дешавало да буду цензурисани подаци у документима која смо добијали од државних институција, али уговором са "Фијатом" Влада Србије је показала да не преза ни од чега у заваравању грађана и избегавању контроле", наглашава Бараћева.

Ћирић: Затамњени делови пословна тајна

Министар економије и регионалног развоја Небојша Ћирић одговара да су у верзији уговора са "Фијатом" затамњени анекси који су пословна тајна, и то на захтев италијанске компаније.

Ћирић објашњава да је реч о одређеним стварима техничке природе, које су "осетљиве" за реализацију пројекта "Фијата" и да због тога не могу бити објављене.

Реч је о анексима који се односе на нови модел, на одређене ствари које треба да буду урађене у фабрици, одређене машине, начин рада и, према мишљењу централе "Фијата" у Торину, то представља пословну тајну, појаснио је министар.

"Уговор као такав, његов интегрални део, јаван је и налази се и данас на интернету", наводи Ћирић.

Према речима министра, ниједан податак који се тиче обавеза Србије у том пројекту, улагања у фабрику, подстицаја који се дају, улагања у инфраструктуру у кругу фабрике и у локалне путеве и аутопутеве није никаква тајна.

"Сваком ко сматра да постоји нешто у уговору што треба погледати, па и Савету за борбу против корупције, могу да упутим позив да или код нас у Министарству или негде у Влади или у 'Фијату' погледају тај уговор", истиче министар. "Они који треба и хоће да знају шта се налази у анексима, њима су врата отворена", додао је министар.

Директор Владине канцеларије за сарадњу са медијима Миливоје Михајловић прецизирао је да је цео Анекс уговора доступан независном регулаторном телу које је именовала Влада Србије, "кад год желе да га погледају, али не могу да га објављују", јер је такав захтев "Фијата".

Заједничко предузеће "Фијата" и Србије, "Фијат аутомобили Србија", основано је 14. октобра 2009. године. Уговором је предвиђено да укупан удео "Фијата" буде 200 милиона евра у новцу, док улог Србије износи 50 милиона евра у новцу и 50 милиона евра у стварима и правима. Удео "Фијата" у предузећу је 67 одсто, а Србије 33 процента.

"Фијат" је крајем 2009. године уплатио 98 милиона евра за оснивачки улог, чиме му је омогућено да преузме имовину "Заставине" фабрике аутомобила у Крагујевцу и да започне инвестиције од 700 милиона евра у производњу возила у Србији.

"Фијат" намерава да аутомобиле произведене у Србији извози углавном у друге земље Европе и у САД. Планирано је да се фабрика у Крагујевцу модернизује и опреми за производњу 200.000 аутомобила годишње.

број коментара 13 Пошаљи коментар
(петак, 04. нов 2011, 05:53) - anonymous [нерегистровани]

sramota

Ministarstvo je zaboravilo da je Agencija takodje drzavni organ, te da davanje dokumenta na uvid Agenciji nije isto kao javno objavljivanje dokumenta u medijima, tako da argumenti koje je dao sluzbenik Ministarstva ne stoje.
Ministarstvo je zaboravilo i da je ono tu zbog gradjana, a ne zbog ljudi koji su u Vladi.

(петак, 04. нов 2011, 00:14) - anonymous [нерегистровани]

Lele

Kakav izgovor, zbog navodno ''poslovne tajne'' javnost nije u mogućnosti da zna šta je sve tu dogovoreno odnosno koliko je ko tu dobar. U automobilskoj industriji odavno nema ništa što nije već dobro poznato svim proizvođačima, nema tu ničeg novog odnosno tajnog a novi model može biti tajna samo sa dizajnerskog aspekta a to već ne spada u ugovore ove kategorije ali kako da se kaže narodu.....

(четвртак, 03. нов 2011, 22:57) - anonymous [нерегистровани]

slavko-KS

Fiat je vecinski vlasnik preko 70% Zastave sa 70 miliona eura ulozenih u kapital Zastave a vlada Srbije, tj Srbija, manjinski vlasnik sa ulozenih preko 250 miliona eura...

(четвртак, 03. нов 2011, 22:33) - Vladimir FR [нерегистровани]

Nije lepo da se krije od naroda

Gde ima dima, ima i vatre.
Mozda za ovlascenu instituciju kontrole drzavnih preduzeca nesme da postoje tajne ili nejasnih (kodiranih) izraza u ugovorima.
Ovi kontrolori moraju da "isteraju" zeca iz grma.To je njihov posao, zato nikome ne bi trebalo da bude moguce da onemoguci ili da sputava rad kontrolnih organa.

(четвртак, 03. нов 2011, 21:14) - anonymous [нерегистровани]

Najzad

Najzad da i RTS radi svoj posao, za koji placamo pretplatu, da na trcimo na neke Insajdere i slicno.

(четвртак, 03. нов 2011, 20:29) - anonymous [нерегистровани]

Besmislica

Šteta za utrošene mastilo i papir...

(четвртак, 03. нов 2011, 20:18) - anonymous [нерегистровани]

da

Pa narod je izabrao tu vladu.
Da li je glup procenite sami.

(четвртак, 03. нов 2011, 19:31) - anonymous [нерегистровани]

sad mi je sve jasno

zato nas gospodin Fratini toliko voli :)

(четвртак, 03. нов 2011, 18:55) - anonymous [нерегистровани]

cccc

samo 3 komentara ne moguce

(четвртак, 03. нов 2011, 18:15) - anonymous [нерегистровани]

da

Smesno je koliko neki misle da je narod bas toliko glup