Ново оклопно возило "Лазар"

"Југоимпорт - СДПР" представља ново вишенаменско оклопно борбено возило "Лазар". Нови концепт модерних борбених возила.

Борбено возило "Лазар" припада концепцији возила које се данас у свету развијају и масовно користе у оружаним снагама, рекао је руководилац одељења за промоцију "Југоинпорт - СДПР-а" Александар Лијаковић.

Лијаковић је објаснио да су оклопна возила тог типа позната под називом "возила заштићена од мина и заседних дејстава" али са елементима из концепције вишенаменских оклопних возила.

"То су две основне концепције борбених возила точкаша којима се данас у свету опремају оружане снаге, укључујући и водеће државе", рекао је Лијаковић агенцији Танјуг.

Лијаковић је објаснио да "Лазар" представља "по концепту нешто између та два средства" а да је "по концепцији ближи возилу отпорном на дејство мина".

"Сматрамо да је возило веома интересантно за светско тржиште за наше основне партнере, али такође и за опремање Министарства унутрашњих послова и Војске Србије", навео је он.

Функционални модел возила урађен је током 2008, а транспортер је, концептом и техничким решењима, посебно прилагођен једницама савремене пешадије и специјалним јединицама ангажованим у противтерористичким дејствима и мировним операцијама.

Транспортер "Лазар" пружа и могућност удобног превожења, одличну прегледност, брзу и лаку обуку возача а омогућава ефикасну употребу личног наоружања, значајну ватрену подршку искрцаног људства дејством уграђеног наоружања...

Основни концепт тог транспортера, са 10 наоружаних бораца, представља основу за развој фамилије возила, која обухвата различите верзије - командно возило, амбулантно возило, возило намењено логистичкој подршци.

Карактеристике

У основној варијанти возило са фронталне стране пружа заштиту трећег степена, односно може да издржи директан погодак пројектила калибра 12,7 милиметара са раздаљине од 100 метара.

Додавањем композитног на основни оклоп заштита се повећава. Елементе оштећеног оклопа може мењати и сама посада. Постоји и могућност монтаже активног оклопа, за пружање заштите од кумулативних пројектила ручних бацача.

Под возила је знатно уздигнут и у облику је латиничног слова "В", чиме се пружа заштита од противтенковских мина са шест килограма експлозива.

На кровној плочи возила могућа је уградња куполе, туреле укупне масе до две тоне. У понуди су домаћа решења, од најскромнијег - делимично оклопљене туреле М-06, која може интегрисати митраљез М-86 калибра 7,62 милиметара, тешки митраљез М-87 12,7 милиметара, бацач граната М-93 од 30 милиметара или топ М-55 од 20 милиметара.

Моћнија опција је купола ЛК-08 са топом калибра 20 милиметара који се "храни" редеником и уграђеним митраљезом М-86. По потреби могу се уградити и лансери противоклопних ракета "маљутка 2".

Усвојени концепт омогућава уградњу и других оружаних станица са оптоелектронским системом за управљање ватром, а у који би се могао интегрисати топ М-86 калибра 30 милиметара, М-55 од 20 милиметара, бацач граната или митраљез.

број коментара 32 Пошаљи коментар
(петак, 13. феб 2009, 22:23) - anonymous [нерегистровани]

Lazar

Po meni je ovo oklopno vozilo super.Trebala bi ga i nasa vijska nabaviti.Svaka cast za inzinjere ovog oklopnog vozila

(четвртак, 12. феб 2009, 00:37) - anonymous [нерегистровани]

Pokusaj...

Zaista samo "prirucno sredstvo" .
a juce smo videli kako cemo da napravimo i cudo sa elisnim avionom, modelom straim 25 godina.
Dakle vreme je da prestanemo da se brukamo posto cela Srbija nijeu mogucnosti da sklopi ni jedan T34 a kamo li neko iole modernije sredstvo.

(среда, 11. феб 2009, 20:23) - iskusni [нерегистровани]

Pokusaj...

Dali je neko zapazio iz datih snimaka da ovo vozilo nema ugradjen izduvnik barutnih gasova a isto tako nema ni sakupljac caura koje za posadu vozila znaju da budu vrlo opasne....strelac tesko nisani jer su puskarnice izuzetno niske i pri otvaranju vatre ne zasticene, nisanjenje je iz licnog naoruzanja otezano , zatim vozilo je izuzetno visoko sto predstavlja problem posadi da se brzo i bezbedno ukrca i iskrca iz vozila...top od 20 mm prevazidjen....itd itd...savet: pogledajte karakteristike BTR-a 90 i PATRIE AMD pa uporedite ih i konstrukcijski.....i najvecem laiku ce onda biti jasno o cemu se ovde radi!!!???

(среда, 11. феб 2009, 09:27) - anonymous [нерегистровани]

Oklopno vozilo ''LAZAR''

Mozda "bih" ministar vojni i trazio trziste na taj nacin samo ste zaboravili da sve nabrojane zemlje imaju sada mnogo bolju industriju , a samim tim i vojnu industriju.Ono o cemu vecina diskutanata ovde ne vodi racuna jeste da to da mi (Srbija) nemamo (vise) ni resurse ni industriju ni dovoljan broj strucnih ljudi (inzenjera, tehnicara, pa ako hocete ni majstora) za iole ozbiljniju proizvodnju.
Skolovanjem se sticnu osnovna znanja a praksom se dobijaju strucnjaci. Ova "radionicka studija" je samo obicno bacanje prasine u oci napacenom narodu.
Zao mi je gospodo narednih 20 godina najmanje nema ovde ni "lazara" ni "carice milice" ni "lastavice" poput onih "stotina hiljada radnih mesta" obecanih nam ko zna kada...

E da, "jake helikopterske jedinice " su nam zabranjene.

(уторак, 10. феб 2009, 20:58) - Vladan-BRANICEVAC [нерегистровани]

Oklopno vozilo ''LAZAR''

SVAKA VAM CAST! Hvala bogu da nas vojni imidz konacno digne malo glavu,al ne treba stati samo napred ako bog da,da i artiljeriju,tenkove,borbene avione i pvo itd imamo PO SVETSKOM STANDARTOM da budemo mocni i respektabilni,da nas vise ne mogu tako lako uceniti,to treba da bude drzavno pitanje broj 1.. saradja sa IRAKOM JE ODLICNA samo tako,preporucio bih LIBIJU ALZIR KINU INDIJU SIRIJU RUSIJU NATO i JUZNO AMERICKE DRZAVE za dobru sardnju u to sam siguran,kad bih GOSPODIN SUTANOVAC i tamo trazio partnere za vojnu saradnju!...S R B I J O samo TAKO,da budemo PONOSNI...

(уторак, 10. феб 2009, 02:29) - anonymous [нерегистровани]

Dobro je

Pa ljudi nije ovo vozilo za teske borbe lepo vam pise za prevoz ljudstva a na lazara se moze dodati oprema u vidu lakih topova sve u svemu za pocetak dobro je

(уторак, 10. феб 2009, 02:24) - anonymous [нерегистровани]

Lazar

Nije lose ali i pored laze nama je potrebna dobra i jaka helikopterska jedinica za avione nemamo mesta nebo nam je malo lazu treba prodavati istocnjackim zemljama a od tih para kupovati od rusa naoruzanje lazar je samo realizovana ideja a veliki posao tek sledi a to je pronalazenje trzista sada dominiraju ruske i americke igracke e tu moramo da se uvucemo mada su iranci dobro zagrejani za lazara jer sa njima smo imali dugu tradiciju prodaje vojne opreme i naoruzanja jos jednom pozdravljam ovu dobru ideju i sretno

(уторак, 10. феб 2009, 02:07) - bosko [нерегистровани]

Bogu hvala

Ovo je veliki pomak za nasu vojnu industriju svaka cast vidim da su vec iran i jos neke zemlje sa istoka zagrijane da kupe lazara,a posle laze ocekujemo novi tenk znam da imamo sposobne ljude koji mogu da naprave cudo!!!!!

(понедељак, 09. феб 2009, 08:51) - anonymous [нерегистровани]

Okreni-obrni

Kao sto neko rece Lazar je samo koncept, nije cak ni prototip. Tako da ne treba biti prestrog prema njemu. Mada pitanje je koliko je ovaj koncept isplativ. Ako Lazara posmatramo kao neku vrstu nabudzenog "kamiona" za prevoz pesadije a ne kao pravo borbeno vozilo prve linije onda bi mozda imao smisao. Ali se onda postavlja pitanje cene i da li bi se ista stvar (tj. zastita pesadije u transportu) mogla jednostavnije i jeftinije postici postavljanjem oklopa na klasicne kamione (a oklopne kamione Zandarmerija vec ima).

Okreni-obrni... slazem se sa sugestijama da je za potrebe vojske najbolje kupiti od Rusa BTR i Vodnik.

(недеља, 08. феб 2009, 21:56) - anonymous [нерегистровани]

Zanimljivo i nista vise

Glomazan, previsok, ranjiv, primitivno oklopljen. Sa boka moze da ga probusi i streljacko naoruzanje. Sve u svemu lepo je videti da se nesto radi ali umesto da se bacaju pare na ovo cudo bolje da se od Rusa kupe 8x8 BTR-90 i 4x4 Gaz-Vodnik i resen je problem sa oklopnim vojnim tockasima.