Читај ми!

„Bliskost i razlike II" i „Nedogled"

Ivan Petrović „Bliskost i razlike II", galerija Remont; Ivana Stojaković „Nedogled", Galerija ULUS

Novo izdanje Zlatnog preseka fokusira dve izložbe koje pokazuju šta sve umetnost danas jeste i kakva joj je funkcija.

Izložba fotografija „Bliskost i razlike II" predstavlja nastavak saradnje između Nezavisne umetničke asocijacije Remont i Centra za fotografiju. Izložba je deo dugoročnog projekta koji je osmišljen kao kustosko-umetničko istraživanje sa ciljem ostvarivanja novih načina u promovisanju fotografije u Srbiji. Projekat je zasnovan na pristupu uporedne analize fotografskog materijala iz domena savremene umetnosti i istorijskog nasleđa kao modela izučavanja morfologije domaće fotografije, odnosno prirode medija fotografije posmatrano u celini.

Na izložbi su prikazani radovi Zorana Popovića „Fimski autoportret (prvi deo)", iz 1977. godine, s podnaslovom Radnik, tipomašinista Miodrag Popović: o životu, o radu, o slobodnom vremenu i Ivana Arsenijevića „Ljudi iz Baraka" serija fotografija nastalih od 1999. do 2001. Povezujući raspon dva istorijska razdoblja u Srbiji - period jugoslovenskog socijalizma i period tranzicije na početku XXI veka - ovom izložbom Ivan Petrović želi da ukaže na idejne i estetske pristupe dvojice umetnika koji u svojim radovima, kroz isticanje ličnosti aktera i poetičnost, razmatraju životno i privatno okruženje ljudi s društvene margine, a čiji je kulturni obrazac označen pojmom - radnička klasa.

Umetnički projekat „Nedogled" rezultat je višegodišnjih istraživanja koja se odnose na proces umetničkog stvaranja, gde je umetničko delo ishodište, a ne cilj istog. Tehnički se oslanja na eksperimentalni pristup klasičnom grafičkom mediju i postupku visoke štampe. Tema i tehnika koje se zasnivaju na principu umnožavanja lika odnosno matrice interesantno su se podržale stvarajući jedan autorefleksivni mehanizam koji ispituje i ističe granice i mogućnosti medija: štampe i papira. Započet 2001. godine i razvijan u više faza, projekat je podvrgnut ideji o sažimnju svih prethodnih i budućih faza u jedan rad sa ciljem praćenja sukcesivnih promena i transformacija koje se dešavaju u kreativnom procesu, materijalu i prostornom organizovanju rada. Ključ sažimanja je u poništavanju materijalne i nezavisne egzistencije pojedinačnih faza.

Bezbrojni prolazi kroz presu blago i sporo troše krhku materiju papira, dok ga, istovremeno, tanki slojevi boje učvršćuju menjajući tako njegovu materijalnost. Time će bezličan industrijski papir kao neplemenit materijal, drobljenjem presom i taloženjem bezbroj izuzetno tankih i transparentnih slojeva grafičke boje, stvoriti jednu finu, baršunastu, blago trošnu materiju.

Gosti emisije biće Ivan Petrović i Ivana Stojaković.

Urednik i voditelj: Sava Ristović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво