Читај ми!

Po ukusu Betovena

Italijanski kompozitor Luiđi Kerubini, naturalizovani Francuz, u oblasti kamernog žanra komponovao je šest gudačkih kvarteta.

U današnjem  Autogramu urednica Gorica Pilipović predstavlja treći.
 
Iako je njegovu muziku visoko cenio niko drugi do Ludvig van Betoven, Kerubini je danas uglavnom upamćen po nimalo laskavom portretu koji je živopisno ilustrovao njegov napaćeni student Hektor Berlioz. U svojim „Memoarima" Berlioz, naime, slika Kerubinija kao konzervativnog sitničavog profesora koji guši svaku muzičku inovaciju sa svog neosvojivog uporišta na mestu direktora Pariskog konzervatorijuma. Pa ipak, Berlioz je morao da prizna da se divi delima svog profesora. Kerubini se, inače, iz rodne Firence kasnih 80-ih godina XVIII veka preselio u Pariz. Tada je s velikim žarom učestvovao i u burnim političkim događajima koji su usledili. Posle izbijanja Francuske buržoaske revolucije pomogao je u učvršćivanju Republike pišući niz patriotskih dela. Upravo su ona privukla Betovenovu pažnju jer je i sam bio zadojen revolucionarnim duhom. Kerubini je, međutim, najveći uspeh postigao u operi, komponovao je više od 30 ostvarenja ovog žanra, što komičnog što dramskog, a bar polovina je bila namenjena pariskoj sceni. Upravo je taj uspeh 1822. preporučio Kerubinija za mesto na Konzervatorijumu, gde će ostati narednih 20 godina.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво