недеља, 30. мај 2021, 10:00
Mit o Mokranjčevoj „neoriginalnosti”
Poslednja emisija majskog ciklusa Kako slušati muziku, posvećenog rukovetima Stevana Mokranjca, bavi se pitanjem njegove navodne neoriginalnosti kao obrađivača narodnih pesama.
I posle svega o čemu smo govorili u ovom ciklusu emisija, posle svih mogućih aspekata analize rukoveti - formalne, harmonske, horske, dramaturške - zaista je teško poverovati da je iko ikada mogao Mokranjcu da ospori originalnost. To se, međutim, događalo. U današnjoj, poslednjoj emisiji, stavićemo tačku na taj mit o neoriginalnosti, odnosno prenećemo delove izlaganja muzikološkinje Tijane Popović Mlađenović sa tribine u okviru Mokranjčevih dana u Negotinu 2011. godine. Ona je govorila o tome kako su muzički stručnjaci prihvatali i vrednovali Mokranjčevu muziku, koja traje, evo, već više od 120 godina. Od kada su se Mokranjčeve rukoveti pojavile, od tada se o njima i piše, ali isprva se o Mokranjcu govorilo samo kao o obrađivaču narodnih pesama, ne i kao o originalnom stvaraocu.
Urednica je Gorica Pilipović.
Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић
Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]
Коментари