Читај ми!

Nova diskografija

Predstavićemo album violončeliste Žan-Gijena Kerasa i pijaniste Aleksandra Taroa sa delima Marena Marea, objavljen krajem januara za izdavačku kuću Harmonia Mundi.

Francuski pijanista Aleksandar Taro do sada je objavio nekoliko izdanja za pomenutu izdavačku kuću, na kojima je na modernom klaviru predstavio dela za čembalo francuskih kompozitora. Tako je ovog puta zajedno sa Žan-Gijenom Kerasom odabrao ostvarenja francuskog kompozitora koji je svojedobno bio i poznati svirač na violi da gamba – Marena Marea, izvodeći ih na violončelu i velikom koncertnom klaviru.

Keras naziva specifičnim paradoksom projekat tranksripcije i transponovanja Marenovih dela, ističući da ove kompozicije sadrže jedinstveni zvučni karakter koju obezbeđuje specifična boja viole da gamba. Keras je pokušao da na violončelu pronađe visoke alikvotne tonove viole da gamba, koji su zapravo najvažniji i koji ovoj muzici daju taj dirljivi osećaj krhkosti i prozračnosti. Istražujući mogućnosti svog instrumenta, Keras je, kako sam ističe, osetio da naposletku ne treba da ima potpunu kontrolu i da treba da prihvati drugačiju boju zvuka od onog za koji su Marenova dela bila namenjena. „Poštovanje karaktera je prevagnulo u odnosu na puku imitaciju", reči su Žan-Gijena Kerasa. Slično Buzonijevim transkripicijama Bahovih dela, Kerar i Taro su se operedili za nepredvidljivost i intezitet.

Autorka Jelena Damjanović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво