Svetske muzičke pozornice

Dela Volfganga Amadeusa Mocarta (Klavirska sonata u Ce duru, broj 7, Kehlova oznaka 309/284b i Klavirski koncert u A duru, broj 12, Kehlova oznaka 414, u aranžmanu za klavir i gudački kvintet) i Ludviga van Betovena (Klavirski trio u ce molu, broj 3, opus 1/3). Izvodi Kristijan Bezajdinhaut, fortepiano, uz pratnju gudača Škotskog kamernog orkestra. Snimak je sa koncerta održanog 23. februara ove godine u Kvins holu u Edinburgu.

Kristijan Bezajdinhaut je jedan od najznačajnijih svetskih eksperata za rane klavijaturne instrumente, koji jednako dobro muzicira na čembalu, fortepianu, ali i na savremenim klavirima. Kako ističu kritičari, tokom svojih izvođenja Bezajdinhaut kroz briljantnu tehniku i poznavanje istorijskih instrumenata i dela koja na njima izvodi, „udiše život u stare instrumente” i „oživljava duh ranijih epoha muzičkog stvaralaštva”.

Rođen 1979. godine u Južnoj Africi, studije je započeo u Australiji, a okončao ih je u Istmen školi za muziku pri Univerzitetu u Ročesteru. Specijalizaciju čembala pohađao je kod Artura Hasa, a fortepiana kod Malkolma Bilsona. Pažnju međunarodne javnosti privukao je kao dvadesetjednogodišnjak osvojivši prestižnu prvu nagradu žirija, kao i prvu nagradu publike na Takmičenju u Brižu u kategoriji „pijanoforte”.

Iz bogate biografije ovog umetnika izdvajamo da je u koncertnoj sezoni 2017/2018. postao muzički direktor Frajburškog baroknog orkestra, kao i počasni gostujući umetnik ansambla Ingliš Konsert. Interesantno je istaći da Bezajdinhaut rado nastupa kao solista i dirigent sa vodećim kamernim ansamblima koji često muziciraju i na originalnim istorijskim instrumentima poput Baroknog orkestra Tafelmuzik, ansambla Kamerata Salcburg i Kamernog orkestra iz Ciriha.

Urednica Irina Maksimović Šašić