Vek harmonike – Mika Veirinen

Slušaćete izbor iz Goldberg varijacija Johana Sebastijana Baha, koje je Mika Veirinen objavio 2004. godine za finsku diskografsku kuću Alba Rekords

Ovaj finski umetnik školovao se na Konzervatorijumu u Tampereu, a potom na Akademiji Sibelijus na odeljenju za mlade talente. Već sa dvanaest godina svirao je dela Zolotarjova i Semjonova, koja se smatraju zahtevnim za taj uzrast. Prvi resital održao je 1985. godine sa samo sedamnaest godina i od tada aktivno nastupa kao solista i kamerni muzičar širom Evrope, Sjedinjenih Američkih Država, Kine i Japana. Veirinen je prvi harmonikaš koji je učestvovao na Festivalu Pablo Kasals u francuskom gradu Pradu, a 2007. godine je održao prvi harmonikaški resital u Zlatnoj dvorani bečkog Muzikferajna.

Veirinen aktivno sarađuje sa vodećim svetskim kompozitorima, a inspirisao je mnoge finske autore da otkriju tehničke i umetničke dimenzije harmonike. Premijerno je izveo kamerni kocert Metamorfoze Pava Korpijakoa na Festivalu kamerne muzike u finskom gradiću Kuhmo 2005. godine, kao porudžbinu ovog festivala. Tri godine kasnije na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Londonu, premijerno je izveo poslednje delo čuvenog ruskog kompozitora Anatolija Kusjakova Sonatu broj 7 – Misterija, koju mu je autor i posvetio.

Veirinen je u širim umentičkim krugovima cenjen i kao pedagog. Ovaj deo svoje karijere započeo je u Klagenfurtu, a od 1999. godine radi na Akademiji Sibelijus Univerziteta umetnosti u Helsinkiju. Sa najboljim učenicima iz Srbije više puta je radio na seminarima u okviru Letnje škole harmonike u Kragujevcu. Takođe, član je žirija na najvažnijim svetskim takmičenjima za harmonikaše kao što su Svetski kup, Pekinški festival harmonike, Internacionalno takmičenje za klasičnu harmoniku Entoni Gala-Rini i drugima.

Sa jednog od njegovih brojnih diskografskih izdanja slušaćete izbor iz Goldberg varijacija Johana Sebastijana Baha, koje je Veirinen objavio 2004. godine za finsku diskografsku kuću Alba Rekords. Kritika je, ocenjujući ovaj album, na prvom mestu istakla Veirinenovu briljantnu virtuoznost, ali i jedinstveni pečat koji je dao ovom čuvenom Bahovom delu. Naime, u ovom aranžmanu za harmoniku, Veirinen evocira duh Virdžila Foksa – američkog orguljaša koji je zastupao nekonvencionalna čitanja repertoara.

Urednica emisije Marija Vuković

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво