Iz arhive Radio Beograda – Marina Horak

Reprodukovaćemo koncert koji je slovenačka pijanistkinja Marina Horak održala u Beogradu 8. februara 1989. godine u Galeriji Kolarčevog narodnog univerziteta. Tom prilikom izvela je dela Petera Fojhtvangera, Majkla Henena, Gunara Germetena, Ade Đentile i Bora Turela.

Marina Horak, koju kritika naziva „rafiniranom virtuoskinjom", diplomirala je klavir 1964. sa nepunih dvadeset godina na Muzičkoj akademiji u Ljubljani u klasi svoje majke, poznate pijanistkinje Hilde Horak. Već naredne 1965. godine dobila je Prešernovu nagradu.

Veliki deo života je provela u Minhenu, Parizu, Amsterdamu i Londonu gde se usavršavala, a studije čembala i brojne majstorske radionice dodatno obogaćuju njen razvoj. Otkad se 2001. godine vratila u Sloveniju, angažovana je kao profesor na Muzičkoj akademiji u Ljubljani ali i u Italiji i Nemačkoj, a brojni recitali i kamerna muzika vodili su je u širom sveta. Na ljubljanskoj Akademiji kreirala je predmet Dimenzije izvođenja, u kojem specifičnim pristupom vodi studente ka boljem razumevanju samih sebe i dubljem, prisnom muzičkom izražaju.

Evropska kritika Marini Horak priznaje „intenzivne unutrašnje doživljavanje" (Bern, Švajcarska), „tehničku izbrušenost" (Ljubljana, Slovenija), „prefinjenu muzikalnost" (Beograd, Srbija), „plemenitu poeziju" (Rim, Italija), „dubok i pun ton" (Malme, Švedska), „inteligenciju i imaginaciju" (The Times, London), „individualni stil sviranja" (Rejkavik, Island) i karakteriše je kao „rafiniranu i iskusnu virtuoskinju" (Brisel, Belgija) i „zrelu umetnicu" (Oslo, Norveška).

Urednica emisije Marija Vuković






Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво