Читај ми!

Muzika sveta – Lamia Bediui i Solis Barki: album „Fin’amor”

Numere sa albuma pod nazivom „Fin’amor” tunižanske pevačice Lamije Bediui i grčkog multiinstrumentaliste Solisa Barkija, objavljenog u oktobru 2019. godine.

Fin’amor je srednjovekovni izraz koji su koristili trubaduri u 12. i 13. veku, a označavo je ljubavni ideal ili savršenu ljubav oličenu u formi dvorske ljubavi. Po rečima Lamije Bediui, ovaj koncept je vezan za potragu za idelom što je u ovom slučaju umetnost, a pored nje i obećana zemlja, utopija, izgubljeni Raj, sećanja na posvećenu zemlju, miris obreda.

Fin’amor je album za glas i udaraljke koji je prvobitno objavljen 2006. godine. Ponovno izdanje, osim što je remsterizovano, obogaćeno je i novim materijalom te sadrži aranžmane tradicionalnih pesama kao i improvizacije koje su utemeljene na baštinama alžirske, palestinske, francuske i laponske muzike, ali i na sefardskim napevima Bugarske i Bosne i Hercegovine, u rasponu od 13. do 20. veka. Tradicionalne pesme kombinovane su sa udaraljkama i raznim konvencionalnim i nekonvencionalnim instrumentima koji se koriste širom planete, što je umetnicima omogućilo veliki stepen improvizacije, ali je objedinjujući faktor svakako glas Lamije Bediui koji povezuje ove raznovrsne stilove i muzičke izraze. Zanimljiv je i izbor instrumenata koje je Barki koristio: bubnjevi, tamburin, doboš, darabuka, udu, dauli, štapići, trska, bongo, berimbau, didžeridu, gong, šejker, kašiši, zvona, drombulje, vibrafon, kastanjete i drugi.

Urednica emisije Marija Vuković

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво