Svetske muzičke pozornice

Dela Kloda Debisija (Prelid za popodne jednog fauna), Bele Bartoka (Drugi violinski koncert) i Modesta Musorgskog (ciklus Slike sa izložbe, u orkestraciji Morisa Ravela). Izvodi Nacionalni orkestar Francuskog radija. Diriguje Lorenco Vioti, a kao solistkinja nastupa violinistkinja Julija Fišer. Snimak je sa koncerta održanog 23. januara ove godine u bečkom Koncerthausu.

Ovaj koncert održan je u okviru evropske turneje Nacionalnog orkestra Francuskog radija kojim je prvobitno trebalo da diriguje Emanuel Krivin, umetnički direktor ovog ansambla, ali je zbog bolesti maestro Krivin morao da otkaže nastup, pa ga je zamenio mladi švajcarski kolega – Lorenco Vioti, šef-dirigent Glubenkian Orkestra.

Julija Fišer je rođena 1983. godine u Minhenu, u muzičkoj porodici, a prve korake u svetu muzike načinila je još u najranijem detinjstvu okušavši se u sviranju klavira, da bi se nekoliko godina kasnije zainteresovala za violinu. Formalno obrazovanje je započela na Konzervatorijumu Leopold Mocart u Augzburgu, da bi, kao izuzetan talenat, sa samo devet godina, školovanje nastavila na Muzičkoj akademiji u rodnom Minhenu.

Među brojnim takmičenjima na kojima je ostvarila zapažene rezultate, u karijeri Julije Fišer verovatno je najznačajnija bila pobeda na Međunarodnom takminjenju Jehudi Menjuhin 1995. godine kojim je ovaj umetnik i predsedavao, a gde je ona ponela specijalnu prvu nagradu. Takođe, velikog uticaja na profesionalnu afirmaciju Julije Fišer imala je i njena pobeda na Evrovizijskom takmičenju za mlade instrumentaliste 1996. godine u Lisabonu, čiji se televizijski prenos pratio širom starog kontinenta. Nakon niza uspešnih nastupa koji su usledili u Evropi, Julija Fišer je 2003. godine debitovala i u Sjedinjenim Američkim Državama, a njen koncert u Karnegi holu posebno se istakao u nizu zapaženih nastupa. Kritičari interpretacije ove nemačke violinistkinje opisuju kao „duboko lične i izuzetno emotivne... ona vešto vlada svim elementima izvođačke tehnike”.

Emisiju uređuje Irina Maksimović Šašić



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво