Džez

Snimci nastupa trija Espena Berga i kvarteta Adama Baldiha, zabeleženi 25. i 26. aprila ove godine na festivalu Jazzahead u Bremenu.

U svojim srednjim tridesetim, Espen Berg, još uvek pripada mlađoj generaciji norveške džez scene. Kao prateći muzičar sarađuje uglavnom sa akterima matične scene, kao što su Matijas Eik, Marius Neset, i drugi. Među brojnim saradnjama u njegovoj karijeri, posebno se ističe pisanje kompozicija i za prestižni sastav Trondhajm džez orkestar (Trondheim Jazz Orchestra). U svojstvu bendlidera je možda i više pod uticajem američke, nego skandinavske pijanističke škole, pa više podseća na Helgea Liena nego Torda Gustavsena. Virtuoznost i kompleksnija harmonska rešenja u njegovom delu imaju primat nad elegičnošću i jednostavnim molskim temama.

Adam Baldih je poljski violinista, čija je karijera doživela vrtoglav uspon nakon što je 2012. snimio album Imaginary Room za ACT Music, sa Larsom Danijelsonom, Mariusom Nesetom i drugim cenjenim evropskim muzičarima. Od tog trenutka je nanizao veliki broj prestižnih nagrada, kako u Poljskoj, tako i u Nemačkoj, gde je ostavio diskografski trag, nastavljajući da snima za pomenutu prestižnu etiketu. U njegovom stilu prepliću se elementi klasične i etno muzike sa uticajima američkog post-bapa, dok na koncertnoj setlisti teži ravnomernom odnosu melodičnih i užurbanijih, napetijih aranžmana.

Autor Nikola Marković
Urednica Ksenija Stevanović











Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво