понедељак, 08. јул 2019, 22:40
Imaginarni pejzaži – Ostvarenja Kejt Kar
Predstavićemo numere sa albuma “Stvar po sebi, a ne mit” (The Thing Itself and Not The Myth) Kejt Kar koji je u novembru prošle godine objavila američka diskografska kuća Glistening Examples, kao i sa njenog ostvarenja “Priča nas okružuje” (The Story Surrounds Us) iz 2017. godine u izdanju The Helen Scarsdale Agency.
Australijska umetnica Kejt Kar, koja živi i radi u Londonu, istražuje kompleksan zvučni svet našeg prirodnog okruženja. Vešta sakupljačica terenskih snimaka, ona ih kombinuje sa instrumentima i zvucima nastalim ljudskim rukama, kako bi prikazala preklapanja između prirode i kulture, odnosno nesavršenosti koje iz ovog akustičkog susreta nastaju.
Album Stvar po sebi, a ne mit (The Thing Itself and Not The Myth) nastao je od zvukova sakupljenih ispod površine mora i na morskim obalama. Dron strukture nastale su kada je Karova potopila zvučnik koji se koristi za sinhrono plivanje u fjord. Takođe, koristila je zvukove radija, Morzeove azbuke i gakanje divljih gusaka. Materijal za album je prikupljan na Islandu, u Irskoj, Francuskoj i Škotskoj, a ovo ostvarenje je inspirisano pesmom američke pesnikinje Ejdrijen Rič „Zaroniti u olupinu” iz čijih stihova Kejt Kar bira evokativne naslove svojih numera. U zvučnom smislu Kejt Kar gradi poniruće slušalačko iskustvo, istovremeno apstraktno i hiperrealno, koje nosi metafizički kvalitet preispitivanja kompleksnosti bivanja stvari, ali i naš emotivni odnos prema zvucima objekata, okruženja i života.
Jedanaesti album Kejt Kar Priča nas okružuje (The Story Surrounds Us) izdao je 2017. godine lejbl The Helen Scarsdale Agency. Za njegov nastanak umetnica kaže: „Ovaj album je, u neku ruku, o nemiru, o neugodnom migoljenju mene same na različitim mestima gde sam boravila, o borbi da iskujem vezu između mog unutrašnjeg sveta i drugih prostora i osoba koje sam srela. Mislim da se u numerama oseća ta nelagoda i napor, kroz lepe, ali i promašene trenutke intimnosti... u teškom i izobličenom kontekstu putovanja.”
Urednica Ksenija Stevanović
Коментари