Читај ми!

У једном царству далеко, далеко...

У првом Аутограму ове недеље можете слушати музику за први од укупно пет балета руског композитора Родиона Шчедрина који носи наслов Коњић-грбоњић.

Са изузетком Кармен-свите, сви Шчедринови балети рађени су према текстовима класика руске књижевности - Ана Карењина, Галеб, Дама с кученцетом. Аутор скаске Коњић-грбоњић коју је Шчедрин узео за либрето свог првог балета, јесте руски писац из XIX века Петар Јершов који ће на крају остати познат управо по тој скаски мада има и других дела. Јершов је био инспирисан руским народним бајкама, као што је и Шчедрин на почетку свог стваралачког пута био инспирисан руским фолклором.

Синови старог сељака, браћа Гаврило и Данило, киње свог најмлађег брата Ивана, сматрајући га глупим и слабим. Кињи га и цар стављајући пред њега нове и нове задатке - да нађе цар-девицу међу жар-птицама на крају света, да нађе прстен на дну мора, да се загњури у кипућу воду. Ту је и царев коњушар, љубоморан на Ивана, али он ће коначно, уз помоћ коњића-грбоњића, све надмудрити, преобразити се у прелепог младића, оженити се цар-девицом и постати цар.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво