Читај ми!

Са београдских сцена

Камерна музика композитора-академика; Путовање по Србији

Репродукујемо снимак са концерта који је под називом „Камерна музика композитора-академика; Путовање по Србији” одржан 26. октобра прошле године у Галерији Српске академије наука и уметности.

Пројекат под називом „Камерна музика композитора-академика; Путовање по Србији” покренуо је председник Српске академије наука и уметности, академик Владимир Костић, са циљем неговања српске музичке културе. Ова иницијатива представља наставак деловања САНУ-а, које је остварено кроз изложбе ликовних уметника академика, са жељом да се публика широм земље упозна са капиталним уметничким делима чланова наше највише научне и уметничке институције. Циклус „Музика композитора-академика, путовање по Србији” реализован је кроз серију концерата који су одржани у различитим градовима Србије, а на програму су биле репрезентативне композиције 20. и 21. века.

У вечерашњој емисији слушаћете следећа остварења: Три етиде за клавир Станојла Рајичића из 1987. године, Зефиров повратак - три живе слике митолошких призора за флауту, виолину и клавир, Властимира Трајковића из 2001. године, потом одломке из Сонате за виолину и клавир Василија Мокрањца, као и композицију Чудесни милиграм Љубице Марић из 1992. године. Након тога, следи остварење под називом Три козја увета – свита за обоу, виолину и клавир Исидоре Жебељан. Ова четвороставачна свита из 2002. године настала је од позоришне музике коју је ауторка писала за чувену дечју представу У цара Тројана козје уши, која се 90-их година 20. века играла у позоришту Бошко Буха, по тексту Љубивоја Ршумовића. Ставови носе називе према сценама из представе: Робиње; Јутро; Љубавна поема упућена Фелисији, Тројановој ћерки и Баханал, односно сцена венчања. До краја емисије чућете још две композиције. Прво Ноктурно опус 5 за клавир композитора, музичког писца, теоретичара и педагога Дејана Деспића написан 1950. на првој години студија композиције, а одмах потом чућете још један студентски рад – биће то Соната Леста за клавир Душана Радића, којом је 1950. године, тада млади аутор скренуо пажњу стручне јавности, и која је касније по концепту Опатијске трибине, односно Југословенске музичке трибине, уврштена у антологију југословенске музике.

Уредница емисије Марија Вуковић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво