Имагинарни пејзажи

Представићемо два рецентна албума – остварење „Senja Recordings” Геира Јенсена односно Биосфере, као и албум „Time Is Local” Јакоба Киркегарда и данског ансамбла We like We.

Senja Recordings је колекција разноликих теренских снимака и студијских импровизација које је Јенсен забележио на острву Сења у периоду од 2015. до 2018. године. Ово острво се налази у норвешком делу арктичког круга и друго је по величини у овој земљи, а нумере пред вама у правом смислу те речи представљају најважније Биосферино издање ове декаде. Поред његовог карактеристичног електронског звука у којем дубоки фрекевенцијски спектар сија посебним тамним светлом, ту су изузетни теренски снимци – нежни и порозни, који као да откривају везу између уметника и његовог окружења, једном речју простор његовог слушања. Импровизациони, мелодијски елементи доносе осећај присности и присутности човечије музике унутар природног простора и природних звукова. Сви ови елементи заједно чине да људско присуство буде истовремено изоловано и снажно, у уметничком, поетском дијалогу са биосфером, управо како и уметничко име Геира Јенсена говори.

Остварење Time is Local – Време је локално Јакоба Киркегарда и данског ансамбла We like We представља избор из музике за дванаесточасовну звучну инсталацију и перформанс који су We like We и Јакоб Кирекгард одржали у Торвалдсен музеју 2017. године у оквиру Tomorrow фестивала. Чланови ансамбла – виолинисткиња Катрине Граруп Елбо, виолончелисткиња Јозефина Опсал, перкусионисткиња Сара Нигард Розендал и вокалисткиња Катинка Фог Винделев – су током једног дана у свих дванаест соба музеја изводиле импровизације инспирисане простором који их је окруживао. У свакој од одаја налазиле су се статуе неокласичног данског вајара Бертела Торвладсена које су овом приликом добиле неку врсту звучне пратње. Истовремено, Јакоб Киркегард је снимао ове наступе, својим специфичним сетапом којим, колико обраћа пажњу на сам звук, толико обраћа пажњу и на спацијалну димензију звука, реверберације и рефлексије. Због тога сваки фрагмент, који је касније преточен у нумеру, има сопствену соничну ауру и препознатљивост, а ми, слушаоци албума, се осећамо као посетиоци музеја који су у касним часовима, после затварања, остали да лутају музејом где се налазе неме статуе од мермера. Овај албум је сведочанство Киркегардовог умећа снимања простора, у којем звук добија нови, посебни квалитет ониричког и оностраног.

Уредница Ксенија Стевановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво