Београд и Нови Сад поново центри плесне културе – отворен Фестивал игре

После одлагања због пандемије коронавируса, плесном представом „Пасионарија“ шпанске Компаније Ла Веронал, у Опери и театру „Мадленијанум“ отворен је 17. Београдски фестивал игре.

Алегоријски приказ места и времена у којем живимо, дехуманизација и људска рањивост симболично на отварању овогодишњег Фестивала игре. Плесни театар са сложеним наративом потписује награђивана мадридска трупа Ла Веронал – колектив уметника из области игре, филма, фотографије и литературе.

„Желео сам да говорим о будућности, да испитујем технолошки напредак и чињеницу да потискујемо време загледани у оно што долази следеће, а то нас уништава. Све се више губимо у брзини уместо да откривамо ко смо. Отуђујемо се једни од гругих, а с друге стране, будућност треба заједно да стварамо. Невероватно је што је уметност блиско повезана са пандемијом. Све је умрежено и у тесној вези. Оно што са сигурношћу могу да тврдим је да представа Пасионарија представља садашњојст, а не будућност“, тврди кореограф представе, Маркос Моро.

На реконструисаном програму су плесне представе чак 20 компанија и различите поетике – од класичног балета до физичке комедије. Садржај је успешно пребачен из марта у септембар и новембар, уз неминовне губитке.

„Када имате овакву верзију фестивала коју добијамо сада у јесен захваљујући или због те пандемије која нам је променила животе, онда имате да бринете само о једној трупи која стигне и оде из Србије, али нема тог дивног преплитања, тог уметничког вибрирања у преклапању трупа“, наводи Аја Јунг, директорка Београдског фестивала игре.

И извођаче и публику очекују тренутно најбезбеднији домаћи простори – Народно позориште, Опера и театар „Мадленијанум“, Београдско драмско позориште и Српско народно позориште.

Циљ су и даље врхунски домети уметничке игре, а Београд и Нови Сад током фестивала поново су званични центри светске плесне културе.

број коментара 0 Пошаљи коментар