Научно доказана техника хлађења ужареног аутомобила помоћу динамике флуида
Улазак у паркирани аутомобил у сунчано летње поподне буквално изгледа као улазак у рерну. Захваљујући ефекту стаклене баште, ваздух у аутомобилу лако постаје и 50 степени топлији од спољашњег ваздуха – као да спољашња температура већ није довољно висока.
Савладавање температура довољно високих за печење колача може потрајати неко време, што значи да ћете се знојити неколико минута док ваш клима уређај ради на томе да победи врућину.
Према речима Хане Фрај, професорке математике на Универзитету Кембриџ, са докторатом из динамике флуида, постоји изненађујуће једноставан трик за брзо хлађење аутомобила, који и сама користи.
Проф. Фрај напомиње да покушај да нам клима уређај охлади аутомобил може трајати око пет минута и не исплати се. Уместо тога, предлаже други, научно заснован пуступак.
Отворите један од прозора на супротној страни од возачевог седишта, најбоље на задњим вратима. Затим брзим покретима отварајте и залупите врата код возачевог седишта.
„Разлог зашто то функционише је тај што када отворите и затворите врата, посебно ако то урадите брзо, врата, док се крећу ка споља, избацују сав ваздух који им се нађе на путу, стварајући ову врсту подручја ниског притиска које се овде добија. А онда се ствара нешто што се зове проток ваздуха, где се сав врућ, знојни, ужасни ваздух унутар аутомобила извлачи ка споља“, објашњава професорка.
Потребна су два или три, по некима и пет покушаја, а иста техника може помоћи у хлађењу просторија у кући.
Имајте у виду, почињете са температуром у аутомобилу која може бити и 50 степени топлија од спољашњег ваздуха. Дакле, ако можете да се решите тог преврућег ваздуха и замените га обичним спољашњим ваздухом (који је само врућ), направили сте један велики корак ка хлађењу унутрашњости и пружили сте свом клима уређају велику помоћ.
Када успете да уђете у аутомобил, начин да избаците врућ ваздух из аутомобила јесте да једноставно спустите прозоре током првог минута вожње. Ако имате шибер, његово отварање је посебно корисно, јер се врућ ваздух диже, док хладнији ваздух спушта.
Затим укључите клима уређај (ако га имате), али не на максимум. Када унутрашњост аутомобила почне да се хлади од спољашњег ваздуха – након што сте спустили прозоре – тек тада би требало да подесите клима уређај на „максимум“ и да рециркулише тај хладнији ваздух кроз систем климатизације.
Још један од корисних савета је и да када се паркирате, окренете волан на супротну страну, тако да када уђете и исправите волан, биће хладнији и пријатнији за држање, него она страна која се усијала на сунцу, уколико нисте прекрили ветробранско стакло неким штитником.
Такође, припремите макар и обичну рукавицу и навуците преко ручице мењача, како не бисте опекли руку.
Ако већ немате прилике да паркирате аутомобил у хладу, онда би било добро да не затварате прозор до краја, то ће колико толико омогућити циркулацију ваздуха и донекле смањити температуру унутрашњости.
Заштитне фолије за ветробранско стакло су од велике помођи, тако да би требало да вам буду обавезна опрема у аутомобилу.
Коментари