четвртак, 17.04.2025, 19:06 -> 19:16
štampajНови ударац за технолошког џина – суд одлучио да је Гугл монополиста у онлајн рекламирању
Технолошки гигант „Гугл“ је илегално изградио монопол у домену онлајн рекламирања, одлука је судије у Вирџинији, који се сложио са тужбом америчког министарства правде у једном од кључних случајева који би могао да доведе до великих последица по ту компанију, али и веб маркетинг уопште.
Пресуда да је „Гугл“ прекршио антимонополске законе је друга велика судска победа над компанијом у мање од годину дана, а њоме се потврђује да је „Гугл“ монополисао кључне делове интернета, укључујући онлајн претрагу. Америчка компанија се такође суочава и са бројним тужбама у Европи.
Поново је потврђено у суду да је „Гуглова“ онлајн продавница апликација такође противзаконити монопол.
Узете заједно, недавне судске одлуке показују ширину проблема са којима се „Гугл“ суочава и могле би лако да доведу до великих казни које би преобликовале бројне аспекте пословања онлајн џина, мада се очекује да ће жалбе развући судске одлуке још коју годину.
Одлука судије Леони Бринкема односила се на 31 милијарду долара вредан сегмент „Гугловог“ пословања који повезује сајтове са оглашивачима, односно одлучује чије ће се рекламе појавити на банерима безброј сајтова на интернету.
Тужба министарства правде долази након вишегодишњих критика и указивања на огромну улогу „Гугла“ у дигиталном екосистему која омогућава оглашивачима да постављају рекламе, а власницима сајтова да понуде дигитално рекламно место.
Статус какав „Гугл“ ужива на вебу је сукоб интереса који је компанија искоришћавала без конкуренције.
Леони Бринкема је стала на страну министарства правде и сложила се са аргументом да је „Гугл“, тиме што је везао заједно своје сервере за нуђење реклама и места на којима оне могу да буду пласиране, успоставио и штитио своју монополистичку позицију на ова два тржишта.
Одлука би у будућности могла да натера компанију да се лиши, односно прода, део свог пословања у сфери онлајн рекламирања.
Коментари