среда, 16.04.2025, 18:07 -> 18:17
Извор: РТС, Гардијан
„Гуглу“ тужба на 5,8 милијарди евра у Великој Британији због искључивања ривала
Технолошки гигант „Гугл“ суочава се са групном тужбом за одштету у Великој Британији на пет милијарди фунти, то јест 5,8 милијарди евра, због навода да је искључио ривале на тржишту интернет претраге и да је злоупотребио ову доминацију да би више наплаћивао рекламе.

У групној тужби поднетој жалбеном суду за конкуренцију тврди се да је америчка технолошка компанија предузела мере које јој омогућавају да наплаћује више цене за промоцију које се појављују у упитима за претрагу него што би иначе могла на поштеном тржишту.
Наводи се да је „Гугл“, који је у власништву америчке технолошке компаније „Алфабет“, склопио уговоре са произвођачима телефона да унапред инсталирају „Гуглову“ апликацију за претрагу интернета и Хром претраживач на андроидима и платио „Еплу“ да га учини подразумеваним претраживачем на ајфон уређајима, са намером да искључи конкуренцију.
Тужбу је поднела Ор Брук, стручњак за право у области конкуренције, у име хиљада предузећа и „Гугл“ оптужила да је обезбедио да његов претраживач има више и боље функционалности за сопствену понуду оглашавања од оних које имају његови конкуренти.
„Ово је још један спекулативни и опортунистички случај и ми ћемо се снажно супротставити томе. Потрошачи и оглашивачи користе 'Гугл' зато што је користан, а не зато што нема алтернатива“, коментар је портпарола „Гугла“ на тужбу.
Брукова је навела да друге компаније готово немају избора осим да користе „Гуглово“ оглашавање за своје производе и услуге.
„Регулатори широм света описали су 'Гугл' као монополисту при чему је обезбеђивање места на 'Гугловим' најпопуларнијим страницама од суштинског значаја за видљивост“, прецизирала је Ор Брук у саопштењу. „'Гугл' користи своју доминацију у онлајн претраживању, као и на тржишту оглашавања у онлајн претрази да би оглашивачима наплаћивао више“.
Управа за конкуренцију и регулацију тржишта (Competition and Market Authority) покренула је у јануару истрагу у Великој Британији о „Гугловим“ услугама које се односе на онлајн претраживање, укључујући њихов утицај на тржишта оглашавања.
Истрага још траје, а темељно се испитују наводи да се милиони људи и предузећа ослањају на „Гуглове“ услуге, које су, како се тврди, чиниле 90 одсто претрага и које је користило више од 200.000 предузећа у Великој Британији за оглашавање.
Коментари