Први електромобил направио Тесла, планирано напајање – бежично и бесплатно

Најстарији аутомобил на електрични погон направио је наш научник Никола Тесла уз помоћ рођака Саве, који је у Америку дошао да прави аутомобиле са бензинским мотором. Прича није имала крај у серијској производњи јер Теслу нису баш интересовали аутомобили, али производ те сарадње је аутомобил, који је још 1931. године достигао брзину од 145 километара на час, мада је Тесла хтео да иде и до 192 километра на час.

Давне 1930. године, Никола Тесла је замолио свог нећака Петра Саву да дође из Европе у Њујорк. Затим су почели да припремају Теслину опрему.

У хотелској соби српски геније саставио је уређај. Донео је 12 посебних вакуумских цеви у ковчегу налик на кутију.

Цеви су биле прикључене на уређај који се налазио у кућишту димензија 61 x 30,5 x 15 сантиметара. Није било ништа веће од краткоталасне радио-станице.

Кад су се вратили до експерименталог аутомобила, ставили су кутију на унапред припремљено место испод плоче са инструментима на страни сувозача.

Тајанствени Тесла није објаснио улогу бројчаника

Тесла је угурао две контактне шипке и погледао на волтметар. „Сада имамо напајање“, објавио је, дајући кључеве за паљење мотора свом нећаку.

На плочи с инструментима били су додатни бројчаници који су показивали вредности које Тесла није хтео да објасни.

„Тесла је увек био тајанствен и загонетан, никада до краја није објашњавао своје принципе рада, али његов аутомобил требало је да се напаја из етра и да његова енергија буде буквално непрекидна, наравно и бесплатна, што у капитализму није имало сврхе“, каже амерички историчар Џон Смит.

На захтев свог ујака, Саво је укључио мотор.

„Мотор је сада у покрету“, потврдио је Тесла.

Саво није чуо никакав звук. Убацио је у брзину, притиснуо папучицу гаса и извео аутомобил из гараже.

Загонетно зрачење

Петар Саво је тога дана дуго возио овај аутомобил без горива, 80 километара по Бафалу и колини.

„Сличне моторе веће снаге Тесла је спремао за бродове и возове који би се напајали преко његових специјалних антена, али очигледно, лоби новца појео је конструтора из Смиљана, али не треба да чуди што је Илон Маск својој компанији дао име 'Тесла'“, објашњава руски ауто-блогер Владимир Шавченко.

Тесла је признао да је његов уређај самопредајник за загонетно зрачење, које долази из етра, и које је доступно у неограниченим количинама.

„Човечанство би требало да буде врло захвално на његовом постојању“, замишљено је рекао.

Током наредних осам дана, и Тесла и Саво тестирали су "Pierce-Arrow" по граду и околини, од брзине пужа до 145 километара на сат.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 15. јун 2025.
27° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом