Немачка: произвођачи аутомобила одлучни да смање загађење заменом дизел-мотора
Немачки министри, локални политичари и произвођачи аутомобила почетком ове недеље постигли су договор о пакету мера чији је циљ да се смањи загађење у градовима и избегне забрана употребе аутомобила са дизел-моторима.
У намери да стара возила са дизел-моторима уклоне из саобраћаја и тако смање загађење ваздуха, произвођачи су одлучили да понуде нови договор купцима који желе да замене старе аутомобиле новим моделима са напреднијим и безбеднијим технологијама.
„Форд" је објавио да ће власницима возила са стандардом мотора „евро 1", „евро 2" или „евро 3" обезбедити бонус између 2.000 и 8.000 евра ако замене своја стара возила до краја 2017. године.
БМВ је рекао да ће платити до 2.000 евра.
Компанија „Мерцедес-Бенц" муштеријама у Европи нуди до 2.000 евра уколико старе дизелаше опремљене машинама „евро" стандарда 1‒4 замене новим мерцедесом. Попуст од хиљаду евра биће понуђен потрошачима који купе електрични смарт аутомобил.
„Фолксваген" би при замени понудио попусте од 2.000 до 10.000 евра у зависности од изабраног возила (понуда се односи на „Фолксвагенове" марке аутомобила). За старије (дизел) верзије голфа понуђен је бонус од 5.000 евра.
„Ауди" потрошачима нуди између 3.000 и 10.000 евра уколико возила са „евро 4" машинама замене за нове аутомобиле, док је сестринска корпорација „Порше" рекла да ће понудити до 5.000 евра.
За замену старо за ново, „Фолксвагенов" бренд „Сеат" понудиће попусте између 1.750 и 8.000 евра, зависно од модела.
Софтвер за управљање мотором
Немачки произвођачи аутомобила ће даље унапредити управљачки софтвер за моторе како би систем за филтрирање издувних гасова учинили ефикаснијим.
Тај потез се односи на око 5,3 милиона аутомобила и коштаће око петсто милиона евра. Укључено је и два и по милиона „Фолксвагенових" аутомобила који су већ повучени ради надоградње софтвера. Влада је рекла да промене софтвера треба да смање емисију азот-оксида тих аутомобила за 30% до краја 2018. године.
Међутим, група за заштиту околине ДУХ (Deutsche Umwelthilfe DUH) и Регионални суд у Штутгарту одбацили су унапређење софтвера као решење за смањење загађења. ДУХ је назвао споразум „колосалним неуспехом" и рекао да би он могао да смањи мисије азот-оксида за само 2 до 3%, пошто утиче на мање од 20% од петнаест милиона дизелаша у Немачкој. Група је рекла да ће наставити са тужбама које су покренули у 16 градова.
Унапређење механике
Влада ће наставити дискусије са произвођачима аутомобила о суштинским усавршавањима која укључују и додатни систем за чишћење издувних гасова. Такве мере су много скупље него софтверска унапређења ‒ потенцијални трошкови процењују се на више од десет милијарди евра.
Строже тестирање
Немачке власти за сертификовање возила KБA (Federal Motor Transport Authority - Kraftfahrt-Bundesamt) које трпе критику да нису довољно независне, пооштриће контролу емисије штетних гасова тестирањем возила која су већ прошла контролу.
Фонд за смањење загађења
Аутомобилски сектор и влада су заједно формирали фонд од петсто милиона евра како би помогли локалним владама да смање загађење. Са истим циљем уводе систем за унапређење несметаног тока саобраћаја и унапређење јавног превоза.
Субвенције
Субвенције за електричне аутобусе повећане су на сто милиона евра годишње, а уведена је и додатна подршка за хибридне аутобусе и аутобусе на природни гас. Увођењем електричних возила помогло би се такси оператерима и општинама.
Ради се на мерама које ће омогућити стварање националне мреже од 50.000 прикључака за пуњење електричних аутомобила. Измене закона о својини омогућиће лакше инсталирање таквих прикључака у приватним објектима.
Обезбедиће се и новчана средства за возове које покреће водоник, и на крају, али не мање важно, биће више новца за ‒ бициклистичке стазе.
Приредио Бојан Главонић
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 5
Пошаљи коментар