Изложба „Апотеоза“ Ренате Трифковић отворена на Опленцу
У Центру за мозаик Задужбине Краља Петра Карађорђевића у Тополи отворена је изложба мозаика Ренате Трифковић „Апотеоза“. У протеклих 20 година, ова уметница урадила је мозаике у око 300 хришћанских светиња у Европи, Северној и Јужној Америци.
Уметница ствара мозаике великих димензија које се мере хиљадама квадрата, ствара и микромозаике са истом посвећеношћу. Тридесеттри слике симболизују Исусове године, кроз двадесет година уметничког стварања у највећој мери религозних мотива, иконе светих и фреске.
Техника мозаика од камена углавном се везује за мушкарце због самог начина израде уметничког дела чекић, клешта и наковањ, али Рената на личном примеру демантује.
„Доста припреме материјала изискује сам мозаик зато што то нису материјали који се добијају у истим форматима које уметник жели да користи, тако да су то велике громаде које се морају свести на коцку или изрезати у штапиће или такозвана паладијана то су плоче које се морају исећи на комаде од два, тир центиметра па ти комади били сведени на тесере такозване у разним опусима мозаика“, објашњава Рената Трифковић.
Добитник је награде десетог Бијенала мозаика на Опленцу, 2023. године, за дело Св. пророк Илија, а имајући у виду да се у цркви Светог Ђорђа на Опленцу налази највећи мозаик на свету, који се простире на 3.570 метара квадратних и садржи више десетина милиона коцкица, били су јој довољна инспирација за ову изложбу.
„Обухватамо један њен опус од 20 година рада у овим мањим формама у односу што Рената ствара сада путујући и радећи велике храмове, она је прворазредни уметник томе сведочи квалитет изведбе свега и да искључимо овај технички део у ономе што материјализује овај духовни један концепт у односу према богу сведочимо једном заокруженом целином“, истиче уметничка директорка Центра за мозаик на Опленцу, Оливера Станишић.
На отварању изложбе у Виноградаревој кући, на Опленцу, били су бројни посетиоци, а поставка ће се тамо налазити до краја месеца.
Коментари