недеља, 20.02.2022, 12:44 -> 12:47
Извор: РТС
Ковачица – престоница наивне уметности
Јужнобанатску варошицу Ковачицу с правом називају престоницом наивне уметности. Феномен, који траје готово седам деценија, привлачи љубитеље наивног сликарства Словака који на војвођанском тлу славе живот 220 година.
„Много сам срећна што сликарство у Ковачици опстаје и што смо по томе познати не само овде већ по целом свету“, с поносом истиче насмејана Зузана Верески, једна од 28 сликара ковачичке Галерије наивне уметности.
Тај храм културе баштини 820 уметнина стваралаца који су прославили школу наивне уметности почев од Зузане Халупове и Мартина Јонаша.
„Галерија Наивне уметности је светски бренд. Чак смо конкурисали и у Унеску. Конкурисали смо заједно са Министрством културе Србије за Унескову листу нематеријалног културног богатства као словачка уметност наиве“, наводи Ана Жолнај Барца, директорка Галерије наивне уметности у Квачици.
У Галерији наивне уметности су изузетно поносни што су се делима уметника дивили и у време пандемије љубитељи из Србије, као и инострани туристи.
„Овом приликом бих хтела да позовем све љубитеље уметности наиве да дођу 21. фебруара на трг у Ковачици јер се обележава 21. по реду Дан матерњег језика. Оно што је најзначајније је обележавање 220 година од насељавања Словака у Ковачицу“, додаје Ана Жолнај Барца.
На платнима уметника наиве осведочен је живот Словака у Војводини.
„Имали смо велике сликаре који су нас прославили пуно, пуно година назад, и ми само траба да следимо то“, сматра наивна уметница Зузана Верески.
Дела тих уметника који на платнима величају рађање, младост и све оно што чини свакодневицу из престонице наиве биће изложена у Српској Атини.
„Нови Сад, Европска престоница културе за 2022. годину, у Галерији 'Макуд', у хали Спенса, од краја фебруара месеца, па до децембра, поставка ће се мењати сваког месеца, и биће изложено преко сто слика“, највљује директорка Галерије у Ковачици.
Љубав која је мото готово свих дела сликара наивне уметности Словака из Војводине биће представљена ових дана и у Народном Музеју у Братислави.
Коментари